66 produktów
Wybierz auto
Koła pasowe: Koło pasowe paska wieloklinowego
50,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
50,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość żeber: 1
22,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
22,10
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510480062
Ciśnienie [bar]: 90
Typ pompy: Pompa łopatkowa
Rozwiń więcej danych
273,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
273,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
0354KS00000533
Ciśnienie robocze [bar]: 95
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
695,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
695,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1146310013
Ciśnienie robocze [bar]: 95
Tryb pracy: Hydrauliczny
348,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
348,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
41,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
41,77
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
04211146310016
Ciśnienie robocze [bar]: 90
Tryb pracy: Hydrauliczny
376,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
376,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
HEL8TL359000171
Ograniczenia producenta: No
Ciśnienie [bar]: 100
Rozwiń więcej danych
485,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.02
485,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
KAMPP087
Ciśnienie [bar]: 100
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
447,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
447,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1146310041
Ciśnienie robocze [bar]: 95
Tryb pracy: Hydrauliczny
355,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
355,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
0429JPR190
Ciśnienie [bar]: 90
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
552,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.02
552,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 475,46 zł
0429JPR191
Ciśnienie [bar]: 90
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
476,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
476,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 461,57 zł
0429JPR314
Ograniczenia producenta: Zf
Ciśnienie [bar]: 80
Rozwiń więcej danych
503,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
503,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 430,00 zł
0429JPR908
Ograniczenia producenta: Kayaba
Ciśnienie [bar]: 100
Rozwiń więcej danych
560,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.02
560,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 640,01 zł
0429JPR912
Ograniczenia producenta: Kayaba
Ciśnienie [bar]: 90
Rozwiń więcej danych
565,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.02
565,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 456,88 zł
SKV10SKV166
Ciężar [kg]: 1.7
Ciśnienie robocze [bar]: 90
Rozwiń więcej danych
285,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
285,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGAPSP9601
448,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.02
448,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ44220104301
295,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.02
295,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
ENERGYPW680663
Ciężar [kg]: 1.69
278,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
278,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ44220103601
364,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
364,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu VW GOLF pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów VW GOLF pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów VW GOLF są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie VW GOLF powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie VW GOLF z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu VW GOLF należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.