69 produktów
Wybierz auto
Koła pasowe: Koło pasowe paska wieloklinowego
49,97
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
49,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość żeber: 1
22,11
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
22,11
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510480062
Ciśnienie [bar]: 90
Typ pompy: Pompa łopatkowa
Rozwiń więcej danych
273,05
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
273,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
0479115035
Ciśnienie robocze [bar]: 100
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
337,69
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
337,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
0354KS00000533
Ciśnienie robocze [bar]: 95
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
727,80
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
727,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ41450001301
37,21
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
37,21
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYSPWVW006
245,95
zł/szt.
Kraków: wt. 16.09
U ciebie: wt. 16.09
245,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYSPWVW007
220,23
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
220,23
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HEL8TL359000171
Ograniczenia producenta: No
Ciśnienie [bar]: 100
Rozwiń więcej danych
513,50
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
513,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211146310016
Ciśnienie robocze [bar]: 90
Tryb pracy: Hydrauliczny
376,24
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
376,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1146310041
Ciśnienie robocze [bar]: 95
Tryb pracy: Hydrauliczny
346,41
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
346,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
0354KS00000511
Ciśnienie robocze [bar]: 105
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
792,83
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
792,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWVW008
194,24
zł/szt.
Kraków: wt. 16.09
U ciebie: wt. 16.09
194,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYSPWVW016
Ograniczenia producenta: Zf
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
183,72
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
183,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY1146310013
Ciśnienie robocze [bar]: 95
Tryb pracy: Hydrauliczny
352,13
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
352,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
KAMPP087
Ciśnienie [bar]: 100
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
422,85
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
422,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
41,80
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
41,80
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HEL8TL359003031
Ciśnienie [bar]: 95
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
378,48
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
378,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
ENERGYPW680762
Ciężar [kg]: 1.72
Ciśnienie robocze [bar]: 90
Rozwiń więcej danych
230,12
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
230,12
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VIJ44220103301
386,27
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
386,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu VW GOLF pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów VW GOLF pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów VW GOLF są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie VW GOLF powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie VW GOLF z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu VW GOLF należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.