40 produktów
Wybierz auto
MEY1146310010
Ciśnienie robocze [bar]: 100
Tryb pracy: Hydrauliczny
425,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 28.10
425,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1146310010S
Ciśnienie robocze [bar]: 100
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
506,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 28.10
506,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGAPSP9600
Ograniczenia producenta: Kayaba
Rura o śr. [mm]: 16
Rozwiń więcej danych
427,30
zł/szt.
Kraków: śr. 29.10
U ciebie: śr. 29.10
427,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWVW012
Ograniczenia producenta: Kayaba
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
189,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 28.10
189,81
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
04211146310015
Ciśnienie robocze [bar]: 100
Tryb pracy: Hydrauliczny
437,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 28.10
437,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciśnienie [bar]: 100
Koła pasowe: Bez koła pasowego
Rozwiń więcej danych
255,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 28.10
255,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
HEL8TL359003141
Ciśnienie [bar]: 105
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
321,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 28.10
321,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV105
Ciężar [kg]: 1.71
Ciśnienie robocze [bar]: 100
Rozwiń więcej danych
207,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 28.10
207,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV10SKV121
Ciężar [kg]: 1.7
Ciśnienie robocze [bar]: 110
Rozwiń więcej danych
198,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 28.10
198,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0429JPR254
Ograniczenia producenta: Zf
Ciśnienie [bar]: 100
Rozwiń więcej danych
446,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 28.10
446,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 640,01 zł
MEY1146310011
Ciśnienie robocze [bar]: 105
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
381,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 28.10
381,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510480066
Tryb pracy: Hydrauliczny
Materiał: Aluminium
256,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 28.10
256,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciśnienie [bar]: 100
Koła pasowe: Bez koła pasowego
Rozwiń więcej danych
256,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 28.10
256,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
TOP113544
Typ pompy: Pompa łopatkowa
Część nowa: 1
Rozwiń więcej danych
291,79
zł/szt.
Kraków: śr. 29.10
U ciebie: śr. 29.10
291,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGAPSP9625
Rura o śr. [mm]: 16
Ciśnienie [bar]: 105
Rozwiń więcej danych
379,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 28.10
379,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWVW013
192,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 28.10
192,69
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV10SKV299
540,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 28.10
540,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWVW007
220,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 28.10
220,23
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JPN90K9089JPN
Ograniczenia producenta: Zf
Ciśnienie [bar]: 120
Rozwiń więcej danych
279,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 28.10
279,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPN90K9088JPN
Ciśnienie [bar]: 100
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
263,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 28.10
263,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu VW TRANSPORTER IV pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów VW TRANSPORTER IV pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów VW TRANSPORTER IV są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie VW TRANSPORTER IV powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie VW TRANSPORTER IV z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu VW TRANSPORTER IV należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.