38 produktów
Wybierz auto
BGAPSP9600
Ograniczenia producenta: Kayaba
Rura o śr. [mm]: 16
Rozwiń więcej danych
335,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
335,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1146310010
Ciśnienie robocze [bar]: 100
Tryb pracy: Hydrauliczny
418,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
418,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1146310010S
Ciśnienie robocze [bar]: 100
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
496,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
496,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPN90K9089JPN
Ograniczenia producenta: Zf
Ciśnienie [bar]: 120
Rozwiń więcej danych
279,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
279,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPN90K9088JPN
Ciśnienie [bar]: 100
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
279,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
279,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPN90K9087JPN
Ciśnienie [bar]: 80
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
272,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
272,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
0429JPR213
Ciśnienie [bar]: 80
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
635,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 21.05
635,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 461,16 zł
BGAPSP9640
Ograniczenia producenta: Zf
Ciśnienie [bar]: 105
Rozwiń więcej danych
436,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 21.05
436,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWVW007
222,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
222,75
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TOP113544
Typ pompy: Pompa łopatkowa
Część nowa: 1
Rozwiń więcej danych
303,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 21.05
303,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWVW013
203,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
203,50
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0438PP007
Ograniczenia producenta: Kayaba
Ciśnienie [bar]: 90
Rozwiń więcej danych
261,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
261,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
0438PP199
264,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
264,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211146310015
Ciśnienie robocze [bar]: 100
Tryb pracy: Hydrauliczny
420,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
420,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV105
Ciężar [kg]: 1.71
Ciśnienie robocze [bar]: 100
Rozwiń więcej danych
281,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
281,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
GENPI0210
Ograniczenia producenta: Zf
Ciśnienie [bar]: 105
Rozwiń więcej danych
442,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
442,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 299,92 zł
DRI715520150
Dla producentów przekładni kierowniczych: Zf
Ciężar netto [kg]: 2.1
312,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
312,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 405,90 zł
GENPI0229
Ograniczenia producenta: Zf
Ciśnienie [bar]: 105
Rozwiń więcej danych
352,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
352,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 276,90 zł
VIJ44220104801
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z przewodem olejowym
318,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 21.05
318,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGAPSP9625
Rura o śr. [mm]: 16
Ciśnienie [bar]: 105
Rozwiń więcej danych
482,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 21.05
482,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu VW TRANSPORTER IV pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów VW TRANSPORTER IV pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów VW TRANSPORTER IV są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie VW TRANSPORTER IV powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie VW TRANSPORTER IV z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu VW TRANSPORTER IV należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.