3 produkty
Wybierz auto
JPG1144201000
Tryb pracy: Manualny
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie: Dla pojazdów z kierownicą po prawej stronie
Rozwiń więcej danych
323,05
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
323,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 0
9,18
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
9,18
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VIJ44190099401
Tryb pracy: Mechaniczne
Układ kierowniczy: Bez końcówek drążka kierowniczego poprzecznego, bez drążka kierowniczego poprzecznego
228,32
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
228,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Maglownica w samochodzie VW GOLF I jest elementem odpowiedzialnym za przekazywanie ruchu obrotowego koła kierownicy na drążki kierownicze. Następnie ruch kierownicy jest przenoszony na kolejne podzespoły układu kierowniczego, które dalej łączą się z kołami i pozwalają na zmianę kierunku jazdy.
Przekładnia kierownicza wykorzystuje listwy zębate do przekazywania skrętu kierownicy na koła. Pracują one wewnątrz szczelnej obudowy, w której znajduje się również odpowiedni smar. Uszkodzenie obudowy lub jej uszczelniaczy może doprowadzić do wycieku smaru, co wiąże się z szybkim zniszczeniem maglownicy. Jeżeli zużyją się tuleje prowadzące listwę zębatą, to podczas kręcenia kierownicą pojawią się stuki. Może to doprowadzić do wyłamania niektórych zębów, czego efektem jest pojawienie się luzów na kierownicy samochodu VW GOLF I.
Tempo zużywania się maglownicy jest w dużej mierze zależne od sposobu użytkowania samochodu VW GOLF I. Niektóre czynności przyspieszają zużycie jej elementów, co prowadzi do konieczności przeprowadzenia naprawy lub wymiany. Można wśród nich wymienić przede wszystkim jazdę na nierównej nawierzchni, która powoduje mocne drgania. Oprócz tego należy unikać: częstego kręcenia kierownicą na postoju, najazdu na wysokie krawężniki, używania felg o wymiarach niezgodnych z zaleceniami producenta pojazdu.