Powiadom mnie o dostępności

Pompy wspomagania do VW GOLF I

9 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

22,10

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 31.01

22,10

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Koła pasowe: Koło pasowe

23,51

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 31.01

23,51

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Ciśnienie [bar]: 90

Tryb pracy: Hydrauliczny

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

552,73

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

552,73

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 475,46 zł

Ilość żeber: 1

Śr. koła pasowego [mm]: 98

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

362,63

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 31.01

362,63

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 60,47 zł

Ciężar [kg]: 1.69

278,77

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 31.01

278,77

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Profil piasty: Triangle

Ograniczenia producenta: Hub height 98,5mm

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

329,73

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 31.01

329,73

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 29,53 zł

Ciężar [kg]: 1.69

298,84

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

298,84

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Ciśnienie [bar]: 100

Koła pasowe: Bez koła pasowego

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

255,08

zł/szt.

Kraków: śr. 05.02

U ciebie: śr. 05.02

255,08

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Ciśnienie robocze [bar]: 90

Tryb pracy: Hydrauliczny

393,87

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 31.01

393,87

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VW GOLF I

Pompa wspomagania w samochodzie VW GOLF I – jaką pełni funkcję?

Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu VW GOLF I pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.

VW GOLF I – objawy awarii pompy wspomagania

W większości samochodów VW GOLF I pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów VW GOLF I są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.

Jak przebiega wymiana pompy wspomagania w samochodzie VW GOLF I?

Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie VW GOLF I powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.

VW GOLF I – koło pasowe pompy wspomagania

W samochodzie VW GOLF I z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.

Na co zwrócić uwagę przy doborze koła pasowego pompy wspomagania do samochodu VW GOLF I?

Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu VW GOLF I należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.