6 produktów
Wybierz auto
046360140
Długość przewodu [mm]: 400
Ilość biegunów: 3
Rozwiń więcej danych
99,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
99,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
042893066
104,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
104,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
05261957238
79,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
79,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
05261957066
103,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
103,87
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 423
Ciężar [kg]: 0.064
Rozwiń więcej danych
95,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
95,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0396AS10180
Długość przewodu [mm]: 305
Ilość podłączonych styków: 3
108,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
108,11
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Spalanie stukowe, nazywane niekiedy detonacyjnym, może doprowadzić do poważnych uszkodzeń silnika. Z tego względu przeciwdziałanie tego typu sytuacjom jest niezwykle ważne – w tym celu jednostka napędowa w samochodzie SAAB 9-3 II powinna być wyposażona w czujnik spalania stukowego. Sygnał pochodzący z tego elementu jest analizowany przez jednostkę sterującą w silniku, która może odpowiednio zareagować na nieprawidłowe procesy spalania.
Do najważniejszych zadań czujnika spalania stukowego należy nadzorowanie przebiegu spalania w silniku. Element ten ściśle współpracuje z układem sterowania w samochodzie SAAB 9-3 II, skutecznie zapobiegając spalaniu stukowemu i unikając niepożądanych obciążeń układu mechanicznego silnika. Objawem, który wskazuje na nieprawidłowy proces spalania i powinien zaniepokoić każdego kierowcę, jest przede wszystkim charakterystyczny stuk o głuchym i metalicznym brzmieniu, powtarzający się z dużą częstotliwością.
Czujnik spalania stukowego najczęściej umieszczany jest w kolektorze dolotowym, cylindrze lub bloku silnika – powinien znaleźć się w tym miejscu również w przypadku samochodów SAAB 9-3 II. Spalanie stukowe jest rozpoznawane z pomocą elementu piezoelektrycznego, który ma możliwość przetwarzania zmiany oddziałujących na niego sił lub zmiany kształtu napięcia elektrycznego. Czujnik spalania detonacyjnego w samochodach SAAB 9-3 II jest niezwykle precyzyjnym elementem, który może nawet konkretnie wskazać, w którym z cylindrów pojawił się problem.