7% na wycieraczki, żarówki lub płyn do spryskiwaczy od 99 zł
4 produkty
Wybierz auto
SKV49SKV021
451,11
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
451,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
Napięcie [v]: 12
Tryb pracy: Elektryczno-pneumatyczny
81,56
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
81,56
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX280883
375,98
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
375,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT45202
Rodzaj paliwa: Olej napędowy
393,15
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
393,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kolektor ssący, zwany również dolotowym, to ważny element jednostki napędowej w samochodzie RENAULT VEL SATIS. Jego głównym zadaniem jest doprowadzenie powietrza bądź mieszanki paliwowej do cylindrów silnika. Taki kolektor podłącza się do głowicy silnika – dzięki niemu całość może swobodnie pracować i otrzymywać właściwą ilość powietrza czy paliwa. Jeśli komponent ten działa zgodnie ze swoim zastosowaniem i nie jest uszkodzony, RENAULT VEL SATIS może korzystać z pełnej mocy silnika bez żadnych wahań obrotów.
Na rynku dostępnych jest wiele kolektorów ssących. Z uwagi na różnorodność modeli samochodowych wyróżnia się kolektory dolotowe z różną liczbą rur, lokalizacją gaźnika, z innym systemem wtryskowym paliwa czy też sposobem zasilania silnika. Niektóre z nich są również wyposażone w przewody do odpowietrzania komory, turbosprężarkę czy sprężarkę mechaniczną. Kolektor należy dobrać w zależności od modelu i potrzeb samochodu – sprawdź, czym charakteryzuje się RENAULT VEL SATIS, i znajdź odpowiedni produkt.
Najważniejszym elementem działania kolektora ssącego jest doprowadzenie powietrza i mieszanki paliwowej do cylindrów. Dzięki temu RENAULT VEL SATIS może swobodnie funkcjonować. Jeśli jednak kolektor zostanie uszkodzony, moc silnika ulegnie zauważalnemu osłabieniu. W trakcie jazdy można wtedy zaobserwować nagłe spadki mocy, wahania obrotów czy też wyczuwalne zacięcia. Aby uniknąć tego typu problemów, należy regularnie czyścić elementy kolektora dolotowego w aucie RENAULT VEL SATIS. W ten sposób można mieć pewność, że komponent ten nie zatka się i nie doprowadzi do uszkodzeń jednostki napędowej.