15 produktów
Wybierz auto
Nr art: 040125227
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 042299110442
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: TRU0712124
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 040109585
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 040137614
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: TOP117278
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: DAYTCH1170
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0479117283
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: TOP117260
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 040145953
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 040145956
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: SWA30945956
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: TRU0712123
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0445553020910
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 040145955
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Łańcuch rozrządu w aucie AUDI TT II (8J) odpowiada za sterowanie powietrzem dostarczanym do cylindrów, a także usuwanie z nich spalin, które gromadzą się po zapłonie mieszanki paliwowo-powietrznej. Element ten współpracuje z częściami takimi jak wałki rozrządu, zawory dolotowe oraz zawory wylotowe. To bardzo ważny komponent układu rozrządu – aby zapewnić jego poprawną pracę, stosuje się także elementy prowadzące, nazywane ślizgami. Ważny jest również napinacz, który niweluje zmiany związane z rozciągnięciem się łańcucha.
Pierwsze objawy awarii łańcucha rozrządu w pojeździe AUDI TT II (8J) dostrzec może każdy kierowca. Najpopularniejsze symptomy, których nie powinno się ignorować, to przede wszystkim głośna praca rozrządu po uruchomieniu zimnego silnika, charakterystyczne „terkotanie”, którego częstotliwość zwiększa się wraz ze wzrostem obrotów silnika oraz utrata mocy. Kolejny objaw to zwiększone spalanie jednostki napędowej, jak również zapalenie się kontrolki silnika na desce rozdzielczej samochodu.
Łańcuch rozrządu to bardzo ważny element, który jest niezbędny do prawidłowej pracy auta AUDI TT II (8J). Zadbanie o jego sprawność i żywotność jest zatem kluczowe dla sprawnej jazdy. Jednym z najważniejszych czynników jest stosowanie oleju silnikowego wysokiej jakości, którego gęstość i inne parametry będą dostosowane do zaleceń producenta samochodu. Warto również pamiętać o dostatecznie częstej wymianie oleju i szybkiej reakcji na jakiekolwiek ubytki, a także unikaniu dynamicznej jazdy przy nierozgrzanym silniku.