88 produktów
Wybierz auto
040145183
Grubość [mm]: 60.48
Ciężar [kg]: 0.006
Rozwiń więcej danych
64,28
zł/szt.
Kraków: śr. 01.10
U ciebie: śr. 01.10
64,28
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
142,78
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
142,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MCA35061
Ciężar [kg]: 0.129
117,33
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
117,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
IBR21708
Materiał: Aem (kauczuk etylenowo-akrylowy)
Jednostka ilości: Sztuka
Rozwiń więcej danych
34,93
zł/szt.
Kraków: śr. 01.10
U ciebie: śr. 01.10
34,93
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ENERGYSE00003
Grubość [mm]: 60.48
Ciężar [kg]: 0.043
Rozwiń więcej danych
32,23
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
32,23
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GATEMH264
Kolor: Czarny
Materiał: Tworzywo sztuczne
120,18
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
120,18
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GATEMH387
Materiał: Nbr (nitril-butadien-kauczuk)
16,30
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
16,30
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0479206037
13,21
zł/szt.
Kraków: śr. 01.10
U ciebie: śr. 01.10
13,21
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510180407
33,27
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
33,27
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
78,16
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
78,16
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GATEMH389
Materiał: Nbr (nitril-butadien-kauczuk)
12,35
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
12,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEA91639
131,68
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
131,68
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
AIC55055
Strona zabudowy: Głowica cylindra
36,29
zł/szt.
Kraków: śr. 01.10
U ciebie: śr. 01.10
36,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VAIV200954
Strona zabudowy: Głowica cylindra
Długość [mm]: 230
Rozwiń więcej danych
147,90
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
147,90
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JPG1219350100
Strona zabudowy: Głowica cylindra, instalowanie boczne
Grubość [mm]: 1.6
Rozwiń więcej danych
11,96
zł/szt.
Kraków: śr. 01.10
U ciebie: śr. 01.10
11,96
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GATEMH400
Kolor: Czarny
Materiał: Polichloropren (neopren)
25,59
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
25,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GATEMH399
Kolor: Czarny
Materiał: Acm (poliakryl-kauczuk)
22,37
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
22,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
040145192
Ciężar [kg]: 0.23
Materiał: Tworzywo sztuczne
Rozwiń więcej danych
154,80
zł/szt.
Kraków: śr. 01.10
U ciebie: śr. 01.10
154,80
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Dla numeru oe: 0248.s0, 0249.g2, 1685815, 1704086, 3642513, 31330335, 9688939180, mn982468, mn982469
Dla numeru artykułu: Drm16906
86,94
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
86,94
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MET2380160
Strona zabudowy: Od bloku silnika do separatora oleju
60,55
zł/szt.
Kraków: śr. 01.10
U ciebie: śr. 01.10
60,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Zadaniem odmy olejowej w samochodzie OPEL jest odpowietrzenie komory korbowej, czyli odprowadzenie z niej nadmiaru powietrza i innych gazów, powstających w momencie formowania się mieszanki paliwowo-powietrznej. Brak odpowietrzenia skutkuje występowaniem zbyt wysokiego ciśnienia w komorze korbowej, czego efektem może być uszkodzenie uszczelek i wyciek oleju
Przewód odmy olejowej w samochodzie OPEL zwykle zapycha się z powodu braku regularności w konserwacji samochodu. Chodzi zarówno o kontrolę stanu odmy, jak i o wymianę oleju silnikowego według zalecanych interwałów. Zanieczyszczenia gromadzące się w przewodzie odmy są zwykle konsekwencją silnego zabrudzenia oleju silnikowego lub jego niewłaściwej gęstości. By zapobiec zabrudzeniu odmy, warto zatem stosować olej silnikowy wysokiej jakości.
Zapchany przewód odmy w samochodzie OPEL może objawiać się wyciekami oleju silnikowego, nagłym wzrostem zużycia oleju, jak i nierówną pracą silnika. Charakterystycznym objawem jest także nietypowy dźwięk podczas wyciągania bagnetu do pomiaru oleju. Charakterystyczne syczenie może świadczyć o zbyt dużym ciśnieniu gazów w komorze silnika. W przypadku zdiagnozowania niesprawności przewodu odmy olejowej w samochodzie OPEL należy wymienić ten element na nowy.
Silnik spalinowy powinien być szczelny w znaczeniu wolny od wycieków olejowych. Nawet jednak sprawny silnik przepuszcza podczas pracy gazy – przez uszczelnienia zaworowe oraz pierścienie. By nie trafiały one do skrzyni korbowej, zaburzając panujący tam poziom ciśnienia, muszą zostać przetransportowane. W samochodzie OPEL i większości współczesnych aut spalinowych, odpowiedzialny za to jest zawór odmy, który kieruje gazy do układu dolotowego.
Niepoprawna praca zaworu odmy skutkuje niewłaściwą regulacją ciśnienia spalin. Szczególnie groźny dla stanu technicznego silnika jest nadmierny wzrost ciśnienia. W przypadku samochodu OPEL może on skutkować uszkodzeniem uszczelek, generującym wyciek oleju silnikowego. Niestety objawy usterki zaworu odmy nie są charakterystyczne i zwykle można je przypisać także innym podzespołom. Są to m.in. nadmierny ubytek oleju silnikowego, nierówna praca silnika (głównie na wolnych obrotach) w skrajnych wypadkach sygnalizowana zapaleniem się kontrolki „check engine” na desce rozdzielczej pojazdu czy też nadmierna emisja spalin z układu wydechowego.
W zdecydowanej większości przypadków zawór odmy nie pracuje prawidłowo, gdyż jest zapchany mazią, pochodzącą z nieskutecznie odfiltrowanych przez specjalny separator gazów. Rozwiązaniem może okazać się wyczyszczenie zaworu, jednak ze względu na jego niewysoką cenę, w przypadku samochodu OPEL zaleca się wymianę zaworu odmy na nowy.
Odma olejowa w samochodzie OPEL odpowiada za odpowietrzanie skrzyni korbowej. Aby poprawnie spełniać swoją funkcję, odma musi zapewniać właściwą cyrkulację gazów. W przeciwnym razie może dojść do niekontrolowanego wzrostu ciśnienia w skrzyni korbowej, generowanego przez gazy. Sprawność systemu zapewnia odpowiednio dopasowana i szczelna uszczelka odmy.
Do samoczynnego zużycia się uszczelki odmy w samochodzie OPEL dochodzi sporadycznie. Zwykle jej niesprawność związana jest z niepoprawną pracą całego systemu, która jest z kolei powiązana z zapchaniem się odmy przez gromadzące się przez lata smoliste substancje, pochodzące z oleju. Zapchanie przewodu odpowiedzialnego za odpowietrzenie skrzyni korbowej powoduje wzrost ciśnienia, które jest w stanie uszkodzić uszczelkę odmy.
Aby zapewnić poprawne funkcjonowanie odmy olejowej w samochodzie OPEL, należy nie tylko regularnie wymieniać olej silnikowy, ale także dokonywać okresowych oględzin całego systemu. Kiedy konieczne okaże się czyszczenie odmy, przed jej ponownym złożeniem zalecana jest wymiana uszczelki odmy na nową. Jest to element, którego koszt jest niezwykle niewielki w stosunku do istotności pełnionej przezeń funkcji.