45 produktów
Wybierz auto
VIJK11780801
229,61
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
229,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0341789960
Strona zabudowy: Po stronie silnika
27,27
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
27,27
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TOP114985
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniem
Materiał obudowy: Gfk (tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem szklanym)
100,32
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
100,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VAIV103880
Strona zabudowy: Z przodu
65,65
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
65,65
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510180453
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniem
Materiał obudowy: Gfk (tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem szklanym)
97,49
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
97,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0479117164
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniem
Materiał obudowy: Gfk (tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem szklanym)
75,24
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
75,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB104966
Grubość [mm]: 63.8
Długość [mm]: 178.9
Rozwiń więcej danych
186,53
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
186,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABA053028049
Materiał: Tworzywo sztuczne, aluminium/stal
40,73
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
40,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABA053028050
Numer komponentu: 053-028-050
89,22
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
89,22
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABA053028106
Numer komponentu: 053-028-106
83,07
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
83,07
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JPG1112002400
160,13
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
160,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABA053028098
Numer komponentu: 053-028-098
118,27
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
118,27
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VAIV104744
Strona zabudowy: Głowica cylindra
Ciężar [kg]: 0.14
Rozwiń więcej danych
233,27
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
233,27
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VAIV102595
Dla numeru oe: 06a 103 495 ac
Strona zabudowy: Głowica cylindra
Rozwiń więcej danych
178,22
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
178,22
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ERR559069A
113,59
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
113,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV31SKV007
Ciężar [kg]: 0.47
140,49
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
140,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV31SKV084
Ciężar [kg]: 0.52
119,63
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
119,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VIJ11031806401
57,13
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
57,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV54SKV039
55,77
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
55,77
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z wężykiem
Numer seryjny: Sep-vw-015
122,68
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
122,68
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Zadaniem odmy olejowej w samochodzie VW AMAROK jest odpowietrzenie komory korbowej, czyli odprowadzenie z niej nadmiaru powietrza i innych gazów, powstających w momencie formowania się mieszanki paliwowo-powietrznej. Brak odpowietrzenia skutkuje występowaniem zbyt wysokiego ciśnienia w komorze korbowej, czego efektem może być uszkodzenie uszczelek i wyciek oleju
Przewód odmy olejowej w samochodzie VW AMAROK zwykle zapycha się z powodu braku regularności w konserwacji samochodu. Chodzi zarówno o kontrolę stanu odmy, jak i o wymianę oleju silnikowego według zalecanych interwałów. Zanieczyszczenia gromadzące się w przewodzie odmy są zwykle konsekwencją silnego zabrudzenia oleju silnikowego lub jego niewłaściwej gęstości. By zapobiec zabrudzeniu odmy, warto zatem stosować olej silnikowy wysokiej jakości.
Zapchany przewód odmy w samochodzie VW AMAROK może objawiać się wyciekami oleju silnikowego, nagłym wzrostem zużycia oleju, jak i nierówną pracą silnika. Charakterystycznym objawem jest także nietypowy dźwięk podczas wyciągania bagnetu do pomiaru oleju. Charakterystyczne syczenie może świadczyć o zbyt dużym ciśnieniu gazów w komorze silnika. W przypadku zdiagnozowania niesprawności przewodu odmy olejowej w samochodzie VW AMAROK należy wymienić ten element na nowy.
Silnik spalinowy powinien być szczelny w znaczeniu wolny od wycieków olejowych. Nawet jednak sprawny silnik przepuszcza podczas pracy gazy – przez uszczelnienia zaworowe oraz pierścienie. By nie trafiały one do skrzyni korbowej, zaburzając panujący tam poziom ciśnienia, muszą zostać przetransportowane. W samochodzie VW AMAROK i większości współczesnych aut spalinowych, odpowiedzialny za to jest zawór odmy, który kieruje gazy do układu dolotowego.
Niepoprawna praca zaworu odmy skutkuje niewłaściwą regulacją ciśnienia spalin. Szczególnie groźny dla stanu technicznego silnika jest nadmierny wzrost ciśnienia. W przypadku samochodu VW AMAROK może on skutkować uszkodzeniem uszczelek, generującym wyciek oleju silnikowego. Niestety objawy usterki zaworu odmy nie są charakterystyczne i zwykle można je przypisać także innym podzespołom. Są to m.in. nadmierny ubytek oleju silnikowego, nierówna praca silnika (głównie na wolnych obrotach) w skrajnych wypadkach sygnalizowana zapaleniem się kontrolki „check engine” na desce rozdzielczej pojazdu czy też nadmierna emisja spalin z układu wydechowego.
W zdecydowanej większości przypadków zawór odmy nie pracuje prawidłowo, gdyż jest zapchany mazią, pochodzącą z nieskutecznie odfiltrowanych przez specjalny separator gazów. Rozwiązaniem może okazać się wyczyszczenie zaworu, jednak ze względu na jego niewysoką cenę, w przypadku samochodu VW AMAROK zaleca się wymianę zaworu odmy na nowy.
Odma olejowa w samochodzie VW AMAROK odpowiada za odpowietrzanie skrzyni korbowej. Aby poprawnie spełniać swoją funkcję, odma musi zapewniać właściwą cyrkulację gazów. W przeciwnym razie może dojść do niekontrolowanego wzrostu ciśnienia w skrzyni korbowej, generowanego przez gazy. Sprawność systemu zapewnia odpowiednio dopasowana i szczelna uszczelka odmy.
Do samoczynnego zużycia się uszczelki odmy w samochodzie VW AMAROK dochodzi sporadycznie. Zwykle jej niesprawność związana jest z niepoprawną pracą całego systemu, która jest z kolei powiązana z zapchaniem się odmy przez gromadzące się przez lata smoliste substancje, pochodzące z oleju. Zapchanie przewodu odpowiedzialnego za odpowietrzenie skrzyni korbowej powoduje wzrost ciśnienia, które jest w stanie uszkodzić uszczelkę odmy.
Aby zapewnić poprawne funkcjonowanie odmy olejowej w samochodzie VW AMAROK, należy nie tylko regularnie wymieniać olej silnikowy, ale także dokonywać okresowych oględzin całego systemu. Kiedy konieczne okaże się czyszczenie odmy, przed jej ponownym złożeniem zalecana jest wymiana uszczelki odmy na nową. Jest to element, którego koszt jest niezwykle niewielki w stosunku do istotności pełnionej przezeń funkcji.