Powiadom mnie o dostępności

Koła zamachowe i dwumasowe do HONDA CR-V II

4 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Ciężar [kg]: 14.65, średnica zewnętrzna [mm]: 305.55, Wersja silnika: dla silników z kołem zam...
1 734,47 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: 0339415027210

Koło dwumasowe LUK 415 0272 10

Rodzaj skrzyni biegów: przekładnia mechaniczna, Wyposażenie pojazdu: dla pojazdów z manualną sk...
1 809,20 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Liczba śrub: 8
149,35 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
średnica [mm]: 240
2 586,66 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do HONDA

Koło dwumasowe HONDA CR-V II – redukcja drgań przy przenoszeniu momentu obrotowego

Koło dwumasowe to element układu napędowego samochodu HONDA CR-V II, który uczestniczy w przenoszeniu momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów, redukując przy tym drgania generowane w trakcie pracy jednostki napędowej. Koło dwumasowe to rodzaj koła zamachowego, składającego się z dwóch głównych elementów – masy pierwotnej oraz masy wtórnej, a także układu sprężyn pozwalających wytłumić drgania.

Awarie koła dwumasowego w samochodzie HONDA CR-V II

Zużywające się koło dwumasowe nie jest w stanie skutecznie wytłumić wibracji silnika. Dlatego podczas przyspieszania z niskich obrotów na wysokim biegu można wyczuć drgania przenoszące się na karoserię. Uszkodzone koło dwumasowe utrudnia także zmianę biegów. Przy awarii tego podzespołu słyszalne są również hałasy – stuki i piski występujące przy wciskaniu i puszczaniu sprzęgła, a także podczas uruchamiania i gaszenia jednostki.

HONDA CR-V II – co wpływa na zużycie koła dwumasowego

Na szybkość zużywania się koła dwumasowego w dużym stopniu wpływa sposób użytkowania samochodu HONDA CR-V II. Aby koło zamachowe służyło jak najdłużej, należy: unikać jazdy na zbyt niskich obrotach, płynnie odpuszczać sprzęgło, wciskać sprzęgło podczas gaszenia i uruchamiania silnika, rozpoczynać zmianę biegu dopiero po pełnym wciśnięciu sprzęgła.