Powiadom mnie o dostępności

Korektory siły hamowania do SEAT

17 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Wymiar gwintu: 10 x 1 (4), Materiał: Aluminium, System hamulcowy: Bendix
205,77 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
System hamulcowy: hydrauliczny, zależny od obciążenia: 1
407,52 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wymiar gwintu: 10 x 1 (4), Materiał: Aluminium, System hamulcowy: Bendix, Zdjęcie producenta: 1
215,41 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ograniczenia producenta: ATE, Sekcja: częsć przednia
269,71 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Parametr: 8/3, zależny od obciążenia: 1, Ilość połączeń: 4, System hamulcowy: ATE, Zdjęcie ...
550,31 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wymiar gwintu: 10 x 1 (4), Materiał: Żeliwo, dla numeru artykułu: 9932, System hamulcowy: ATE
170,70 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wymiar gwintu: 10 x 1 (4), Materiał: Aluminium, System hamulcowy: ATE
219,42 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wymiar gwintu: 10 x 1 (4), Materiał: Aluminium, dla numeru artykułu: 9939, System hamulcowy: Bendi...
215,61 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
System hamulcowy: Bendix
218,88 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
259,17 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: Oś tylna
211,47 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wymiar gwintu: 10 x 1 (4), Materiał: Żeliwo, System hamulcowy: ATE
150,54 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: z tyłu, Ciężar [kg]: 0.5, Standard: 1, System hamulcowy: ATE
263,66 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wymiar gwintu: 10 x 1 (4), Materiał: Aluminium, dla numeru artykułu: 9938, System hamulcowy: ATE
205,12 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
System hamulcowy: hydrauliczny, zależny od obciążenia: 1
351,88 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wymiar gwintu: 10 x 1 (4), Materiał: Żeliwo, System hamulcowy: ATE, Zdjęcie producenta: 1
183,40 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wymiar gwintu: 10 x 1 (4), Materiał: Aluminium, System hamulcowy: ATE, Zdjęcie producenta: 1
205,20 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do SEAT

Korektor siły hamowania w samochodach SEAT

Korektor siły hamowania to rozwiązanie stosowane w samochodach starszych rocznikowo, którego funkcją jest dostosowywanie pracy hamulców do poziomu obciążenia tylnej osi. Jeżeli zastanawiasz się, czy samochód SEAT posiada korektor siły hamowania, sprawdź przede wszystkim, czy na jego wyposażeniu znajduje się układ ABS. Po wprowadzeniu ABS, a więc systemu zapobiegającego blokowaniu się kół samochodu podczas hamowania, wykorzystanie korektora siły hamowania przestało być potrzebne. Obecność lub brak ABS w pojeździe można zweryfikować w instrukcji obsługi pojazdu, po numerze VIN lub na tabliczce znamionowej pojazdu.

Jak działa korektor siły hamowania w samochodzie SEAT?

W większości aut przód samochodu ma wyższą masę niż tylna część, stąd siła hamowania kół przednich musi być wyższa. Prowadzi to jednak do blokowania tylnych kół, co jest zjawiskiem niepożądanym i niebezpiecznym. Właśnie temu zjawisku zapobiega korektor siły hamowania. Zapewnia on odpowiedni rozkład sił hamowania pomiędzy przodem a tyłem pojazdu. Jeżeli np. przewozimy ciężki ładunek w bagażniku samochodu SEAT, korektor zwiększy siłę hamowania tylnej osi.

SEAT – objawy usterki korektora siły hamowania

Zbadanie poprawności pracy korektora siły hamowania jest trudne podczas standardowej eksploatacji auta. Jeżeli jednak zauważymy, że SEAT podczas silnego hamowania zarzuca tyłem, możemy podejrzewać awarię właśnie tego elementu. Sprawdzenie poprawności działania korektora siły hamowania polega na pomiarze ciśnienia w układzie hamulcowym z przodu i z tyłu i porównanie ich z wartościami zalecanymi przez producenta samochodu. W przypadku dużych rozbieżności konieczna będzie wymiana korektora na nowy.