Powiadom mnie o dostępności

Serwa hamulcowe do AUDI TT I (8N)

8 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Urządzenie wspomagające siłę hamowania ATE 03.7863-0402.4

Średnica [cal]: 10

Parametr: T55/1

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 120,93

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

1 120,93

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Przewód podcisnieniowy układu hamulcowego MAXGEAR 18-1197

Głębokość opakowania [cm]: 53

95,41

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

95,41

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Przewód podciśnienia serwa VAICO V10-3606

Ciężar [kg]: 0.1

209,90

zł/szt.

Kraków: pon. 14.04

U ciebie: pon. 14.04

209,90

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Urządzenie wspomagające siłę hamowania TRW PSA464

Ograniczenia producenta: Ate

Średnica [cal]: 10

563,00

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

563,00

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Urządzenie wspomagające siłę hamowania ATE 03.7860-0602.4

Średnica [cal]: 10

Parametr: T52

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

597,79

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 10.04

597,79

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Przewód podciśnieniowy, urządzenie wspomagające hamowanie METZGER 2180047

Strona zabudowy: Urzadzenie wspomagajace siłę hamowania

Rodzaj zaworu: Zawór zwrotny

103,62

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 10.04

103,62

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

195,00

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 10.04

195,00

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

51,30

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 10.04

51,30

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do AUDI TT I (8N)

Serwo hamulcowe do AUDI TT I (8N)

AUDI TT I (8N) wykorzystuje serwo hamulcowe do zwiększania efektywności układu hamulcowego oraz precyzyjnego kontrolowania siły hamowania. Bez tego podzespołu hamowanie wymagałoby bardzo dużej siły nacisku na pedał hamulca. Awaria serwa hamulcowego w samochodzie AUDI TT I (8N) wymaga natychmiastowej wymiany elementu na nowy – niesprawne serwo sprawia, że hamowanie staje się nieskuteczne, co stwarza znaczne ryzyko kolizji.

Jak działa serwo w układzie hamulcowym samochodu AUDI TT I (8N)?

Serwo do auta AUDI TT I (8N) jest metalową puszką, wewnątrz której znajduje się membrana – dzieli ona wnętrze serwa na dwie komory. Pierwsza komora jest połączona z układem dolotowym i tworzy się w niej podciśnienie. Auta z silnikami wysokoprężnymi oraz hybrydy wymagają dodatkowego podzespołu – pompy próżniowej – gdyż z uwagi na specyfikę pracy napędu ich układ dolotowy nie generuje stałego podciśnienia. Druga komora jest wyposażona w dwa zawory. Pierwszy zawór łączy ją z komorą podciśnieniową, a drugi z atmosferą zewnętrzną.

W trakcie jazdy zawór z dostępem do atmosfery zewnętrznej pozostaje zamknięty, a zawór pomiędzy komorami jest otwarty. Po naciśnięciu na hamulec pierwszy zawór otwiera się i wpuszcza powietrze z atmosfery, a drugi zamyka się i odcina przepływ powietrza między komorami. W efekcie membrana serwa zaczyna wychylać się z powodu podciśnienia. Stopień przesunięcia membrany serwa jest związany z głębokością wciśnięcia pedału hamulca w samochodzie AUDI TT I (8N). Membrana jest również połączona z trzpieniem pompy hamulcowej. Dlatego jej ruch wpływa na siłę hamowania i pozwala skutecznie kontrolować ciśnienie płynu hamulcowego w układzie.

Objawy awarii serwa hamulcowego w samochodzie AUDI TT I (8N)

Uszkodzone serwo hamulcowe w samochodzie AUDI TT I (8N) sprawia, że pedał hamulca staje się coraz twardszy. Taki sam efekt można uzyskać, naciskając na hamulec przy wyłączonym samochodzie. Jeżeli jednak w trakcie jazdy hamulec stawia coraz większy opór i nie chce opuszczać się tak głęboko, jak wcześniej, to najprawdopodobniej serwo hamulcowe ulega zużyciu.

Gdy tylko da się zauważyć takie zjawisko, należy jak najszybciej przeprowadzić kontrolę układu hamulcowego. Jeżeli okaże się, że doszło do uszkodzenia serwa, należy dokonać jego wymiany. Sprawny układ hamulcowy jest kluczowy dla zachowania bezpieczeństwa jazdy, dlatego nie należy użytkować samochodu AUDI TT I (8N) z niesprawnym serwem.