39 produktów
Wybierz auto
Tryb pracy: Hydrauliczny
Koła pasowe: Bez koła pasowego wielofunkcyjnego
Rozwiń więcej danych
301,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
301,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciśnienie [bar]: 90
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
255,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
255,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
-5% na zakupy od 199 zł
NTYBKOFR001
Kolor: Czarny
15,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
15,83
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Tryb pracy: Hydrauliczny
Ilość żeber: 6
Rozwiń więcej danych
376,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
376,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 59,06 zł
Ciśnienie [bar]: 80
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
364,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
364,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciężar [kg]: 3.39
Ciśnienie robocze [bar]: 80
Rozwiń więcej danych
351,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
351,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rura o śr. [mm]: 16
Ciśnienie [bar]: 100
Rozwiń więcej danych
448,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
448,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciśnienie [bar]: 80
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
325,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
325,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ograniczenia producenta: Zf
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
258,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
258,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciśnienie [bar]: 90
Koła pasowe: Z kołem pasowym
Rozwiń więcej danych
330,45
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
330,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
Tryb pracy: Hydrauliczny
Koła pasowe: Bez koła pasowego wielofunkcyjnego
Rozwiń więcej danych
291,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
291,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciśnienie robocze [bar]: 65
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
529,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
529,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciśnienie robocze [bar]: 80
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
365,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
365,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
Tryb pracy: Hydrauliczny
370,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
370,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciśnienie [bar]: 80
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
416,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
416,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
Tryb pracy: Hydrauliczny
Ciężar brutto [kg]: 3.36
327,20
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
327,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wyposażenie pojazdu: Dla pojazdów z klimatyzacją
Koła pasowe: Z kołem pasowym
Rozwiń więcej danych
352,98
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
352,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciśnienie [bar]: 80
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
476,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
476,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 430,00 zł
Ciśnienie [bar]: 80
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
445,15
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
445,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 461,16 zł
Ciśnienie [bar]: 80
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
525,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
525,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 430,00 zł
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu FORD FOCUS I pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów FORD FOCUS I pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów FORD FOCUS I są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie FORD FOCUS I powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie FORD FOCUS I z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu FORD FOCUS I należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.