41 produktów
Wybierz auto
0438PP008
Ciśnienie [bar]: 90
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
216,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
216,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
16,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
16,44
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYSPWFR018
Tryb pracy: Hydrauliczny
Koła pasowe: Bez koła pasowego wielofunkcyjnego
Rozwiń więcej danych
297,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
297,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
15,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
15,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0438PP094
Ciśnienie [bar]: 80
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
317,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
317,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kolor: Czarny
15,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
15,58
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0354KS00910002
Ciśnienie robocze [bar]: 65
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
524,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
524,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510480113
Ograniczenia producenta: Zf
Ciśnienie [bar]: 80
Rozwiń więcej danych
377,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
377,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWFR022
Tryb pracy: Hydrauliczny
Koła pasowe: Bez koła pasowego wielofunkcyjnego
Rozwiń więcej danych
285,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
285,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510480149
Tryb pracy: Hydrauliczny
366,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
366,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPN90K9090JPN
Ciśnienie [bar]: 80
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
343,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
343,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV219
Ciężar [kg]: 2.46
Ciśnienie robocze [bar]: 100
Rozwiń więcej danych
416,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
416,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV019
Ciężar [kg]: 1.79
Ciśnienie robocze [bar]: 90
Rozwiń więcej danych
273,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
273,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV114
Ciężar [kg]: 3.39
Ciśnienie robocze [bar]: 80
Rozwiń więcej danych
354,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
354,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV001
Ciężar [kg]: 2.36
Koła pasowe: Z kołem pasowym
334,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
334,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
04217146310013
Ciśnienie robocze [bar]: 90
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
355,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
355,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGAPSP2355
Rura o śr. [mm]: 16
Ciśnienie [bar]: 100
Rozwiń więcej danych
444,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
444,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGAPSP2325
Rura o śr. [mm]: 18
Ciśnienie [bar]: 85
Rozwiń więcej danych
327,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
327,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
0429JPR187
Ciśnienie [bar]: 80
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
465,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
465,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 461,16 zł
0429JPR188
Ciśnienie [bar]: 80
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
520,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
520,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 430,00 zł
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu FORD FOCUS I pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów FORD FOCUS I pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów FORD FOCUS I są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie FORD FOCUS I powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie FORD FOCUS I z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu FORD FOCUS I należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.