241 produktów
Wybierz auto
0499250280
Długość [mm]: 602
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
254,23
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
254,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY16144980052
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 724
Rozwiń więcej danych
231,09
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
231,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC5992
Długość [mm]: 653
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
358,34
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
358,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55147
Długość [mm]: 745
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
415,28
zł/szt.
Kraków: śr. 21.05
U ciebie: śr. 21.05
415,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490324
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 724
Rozwiń więcej danych
224,83
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
224,83
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490322
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
172,43
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
172,43
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490538
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 712
Rozwiń więcej danych
185,56
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
185,56
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499250369
Długość [mm]: 651
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
207,14
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
207,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499250263
Długość [mm]: 724
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
215,74
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
215,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0404DK55087
Długość [mm]: 881
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
347,68
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
347,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
266,14
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
266,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
449,67
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
449,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
463,72
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
463,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
283,02
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
283,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
FEB184837
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 5.834
Rozwiń więcej danych
271,68
zł/szt.
Kraków: śr. 21.05
U ciebie: śr. 21.05
271,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492467
251,86
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
251,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492468
226,33
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
226,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492597
Długość [mm]: 658
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
243,29
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
243,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490864
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
192,26
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
192,26
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490865
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
192,26
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
192,26
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT CLIO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT CLIO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT CLIO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT CLIO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT CLIO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT CLIO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.