W trakcie obsługi serwisowej i napraw może zderzyć się, że dojdzie do uszkodzenia różnych elementów wyposażenia. Jednym z nich są osłony paska i mechanizmu przeniesienia napędu na rozrząd jednostki napędowej. Pokrywa rozrządu to element wykonany z jakościowego tworzywa, jednak uszkodzenia się zdarzają. W takich okolicznościach konieczna jest wymiana uszkodzonej obudowy rozrządu na nową. Mogłoby wydawać się, że jest to element, bez którego można spokojnie eksploatować silnik, ale okazuje się, że może to doprowadzić do szeregu kosztownych do usunięcia awarii.
Brak lub uszkodzona pokrywa rozrządu to spore zagrożenia dla paska rozrządu, a co za tym idzie dla całej jednostki napędowej. Odsłonięty pasek jest narażony na zanieczyszczenia, które w trakcie eksploatacji pojawiają się w komorze silnika. Wilgoć, kurz i piasek znacznie przyspieszają zużywanie się paska. Jeszcze większe zagrożenie stanowią luźne elementy stałe, które mogą znaleźć się w komorze silnika oraz płyny eksploatacyjne. Obudowa rozrządu chroni pasek także przed zanieczyszczeniem olejem i paliwem, do którego może dojść na skutek nieszczelności silnika, usterek układu paliwowego lub innych elementów układu zasilania. Zanieczyszczenia paska olejem silnikowym nie tylko przyspiesza jego zużycie, ale znacznie podnosi ryzyko przeskoczenia lub zsunięcia się paska rozrządu. Nowa pokrywa rozrządu to zdecydowanie jeden z tańszych sposobów na zabezpieczenie układu rozrządu przed usterkami i naprawami.
169 produktów
Wybierz auto