22 produktów
Wybierz auto
345,66
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
345,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
VAIV450054
Dla numeru oe: 99610702601
Strona zabudowy: Po stronie silnika
Rozwiń więcej danych
337,75
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
337,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1612000200
276,14
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
276,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
GATEMH644
Kolor: Czarny
Materiał: Epdm (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Rozwiń więcej danych
43,24
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
43,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYSEPPS003
339,52
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
339,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
102,88
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
102,88
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ERR559101A
98,40
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
98,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYSEPPS002
Dla numeru oe: 996 107 023 04
Strona zabudowy: Po stronie silnika
Rozwiń więcej danych
176,56
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
176,56
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYSEPPS000
Dla numeru oe: 99610702601
Strona zabudowy: Po stronie silnika
Rozwiń więcej danych
177,23
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
177,23
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV31SKV152
189,73
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
189,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciężar [kg]: 0.41
184,00
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
184,00
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Z lewej
Numer seryjny: Epcv-ps-001
324,02
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
324,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSEPPS004
327,77
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
327,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
AIC56087
144,57
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
144,57
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ELR964170
Dla numeru oe: 06e 103 547, 06e 103 547 a, 06e 103 547 e, 06e 103 547 f, 06e 103 547 g, 06e 103 547 h, 06e 103 547 p, 06e 103 547 r, 06e 103 547 s, 958 101 247 00, 958 101 247 01, 958 101 247 02, 958 101 247 03, 958 101 247 04
Materiał: Acm (poliakryl-kauczuk)
Rozwiń więcej danych
32,63
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
32,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Dla cylindra 5-8
798,49
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
798,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSEPPS001
Strona zabudowy: Po stronie silnika
Długość [mm]: 265
Rozwiń więcej danych
176,56
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
176,56
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
315,14
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
315,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
ERR559102A
Ilość połączeń: 2
110,32
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
110,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MET2385096
246,81
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
246,81
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Zadaniem odmy olejowej w samochodzie PORSCHE jest odpowietrzenie komory korbowej, czyli odprowadzenie z niej nadmiaru powietrza i innych gazów, powstających w momencie formowania się mieszanki paliwowo-powietrznej. Brak odpowietrzenia skutkuje występowaniem zbyt wysokiego ciśnienia w komorze korbowej, czego efektem może być uszkodzenie uszczelek i wyciek oleju
Przewód odmy olejowej w samochodzie PORSCHE zwykle zapycha się z powodu braku regularności w konserwacji samochodu. Chodzi zarówno o kontrolę stanu odmy, jak i o wymianę oleju silnikowego według zalecanych interwałów. Zanieczyszczenia gromadzące się w przewodzie odmy są zwykle konsekwencją silnego zabrudzenia oleju silnikowego lub jego niewłaściwej gęstości. By zapobiec zabrudzeniu odmy, warto zatem stosować olej silnikowy wysokiej jakości.
Zapchany przewód odmy w samochodzie PORSCHE może objawiać się wyciekami oleju silnikowego, nagłym wzrostem zużycia oleju, jak i nierówną pracą silnika. Charakterystycznym objawem jest także nietypowy dźwięk podczas wyciągania bagnetu do pomiaru oleju. Charakterystyczne syczenie może świadczyć o zbyt dużym ciśnieniu gazów w komorze silnika. W przypadku zdiagnozowania niesprawności przewodu odmy olejowej w samochodzie PORSCHE należy wymienić ten element na nowy.
Silnik spalinowy powinien być szczelny w znaczeniu wolny od wycieków olejowych. Nawet jednak sprawny silnik przepuszcza podczas pracy gazy – przez uszczelnienia zaworowe oraz pierścienie. By nie trafiały one do skrzyni korbowej, zaburzając panujący tam poziom ciśnienia, muszą zostać przetransportowane. W samochodzie PORSCHE i większości współczesnych aut spalinowych, odpowiedzialny za to jest zawór odmy, który kieruje gazy do układu dolotowego.
Niepoprawna praca zaworu odmy skutkuje niewłaściwą regulacją ciśnienia spalin. Szczególnie groźny dla stanu technicznego silnika jest nadmierny wzrost ciśnienia. W przypadku samochodu PORSCHE może on skutkować uszkodzeniem uszczelek, generującym wyciek oleju silnikowego. Niestety objawy usterki zaworu odmy nie są charakterystyczne i zwykle można je przypisać także innym podzespołom. Są to m.in. nadmierny ubytek oleju silnikowego, nierówna praca silnika (głównie na wolnych obrotach) w skrajnych wypadkach sygnalizowana zapaleniem się kontrolki „check engine” na desce rozdzielczej pojazdu czy też nadmierna emisja spalin z układu wydechowego.
W zdecydowanej większości przypadków zawór odmy nie pracuje prawidłowo, gdyż jest zapchany mazią, pochodzącą z nieskutecznie odfiltrowanych przez specjalny separator gazów. Rozwiązaniem może okazać się wyczyszczenie zaworu, jednak ze względu na jego niewysoką cenę, w przypadku samochodu PORSCHE zaleca się wymianę zaworu odmy na nowy.
Odma olejowa w samochodzie PORSCHE odpowiada za odpowietrzanie skrzyni korbowej. Aby poprawnie spełniać swoją funkcję, odma musi zapewniać właściwą cyrkulację gazów. W przeciwnym razie może dojść do niekontrolowanego wzrostu ciśnienia w skrzyni korbowej, generowanego przez gazy. Sprawność systemu zapewnia odpowiednio dopasowana i szczelna uszczelka odmy.
Do samoczynnego zużycia się uszczelki odmy w samochodzie PORSCHE dochodzi sporadycznie. Zwykle jej niesprawność związana jest z niepoprawną pracą całego systemu, która jest z kolei powiązana z zapchaniem się odmy przez gromadzące się przez lata smoliste substancje, pochodzące z oleju. Zapchanie przewodu odpowiedzialnego za odpowietrzenie skrzyni korbowej powoduje wzrost ciśnienia, które jest w stanie uszkodzić uszczelkę odmy.
Aby zapewnić poprawne funkcjonowanie odmy olejowej w samochodzie PORSCHE, należy nie tylko regularnie wymieniać olej silnikowy, ale także dokonywać okresowych oględzin całego systemu. Kiedy konieczne okaże się czyszczenie odmy, przed jej ponownym złożeniem zalecana jest wymiana uszczelki odmy na nową. Jest to element, którego koszt jest niezwykle niewielki w stosunku do istotności pełnionej przezeń funkcji.