70 produktów
Wybierz auto
Nr art: NTYECTPL003
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: ERR550734A
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 03540261230289
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0396PS1007511B1
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: ERR550266A
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0487150067110
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: AUT150082510
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: NTYECMPL006
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: FEB179655
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: FASFT81099
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: ERR550734
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: HBE70670009
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MEA82313E
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: ERR550367A
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: ABA12008016
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 03540281002438
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 046315053
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 046315001
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0428103001
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: NTYECMPL010
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze ssącym, zwany czujnikiem MAP, najczęściej jest stosowany w samochodach wyposażonych w silniki z wtryskiem paliwa, takich jak OPEL ZAFIRA A. Zadaniem tego czujnika jest przekazywanie informacji o ciśnieniu w kolektorze do modułu sterującego pracą silnika. Dzięki temu moduł jest w stanie określić właściwy moment zapłonu przy zmiennych warunkach obciążenia silnika.
W samochodzie OPEL ZAFIRA A, czujnik MAP umieszczony jest na kolektorze ssącym, w bezpośrednim sąsiedztwie przepustnicy. W modelach wyposażonych w turbosprężarkę, lokalizacja czujnika to przewód dolotowy tuż przed turbiną.
Czujniki MAP są bardzo wrażliwe na wszelkie zanieczyszczenia, które są zwykle przyczyną ich usterek. Zdarzają się także wewnętrzne uszkodzenia czujników, powodowane silnymi wibracjami, powstającymi podczas jazdy. Niesprawny czujnik przekazuje błędne dane do modułu sterującego, przez co zapłon nie następuje we właściwym momencie cyklu spalania. Objawami takiego stanu rzeczy mogą być: nierówna praca na biegu jałowym, wysokie zużycie paliwa, spadek mocy podczas przyspieszania, falowanie obrotów, a nawet gaśnięcie silnika.