Powiadom mnie o dostępności

Czujniki spalania stukowego do SAAB 9-5 II

6 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Zakres temperatury od [°C]: -40, Zakres temperatury do [°C]: 130
71,46 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj czujnika: czujnik piezoelektryczny, Ilość biegunów: 2, Napięcie robocze [V]: 12
78,43 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wersja: 1
63,61 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
83,38 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
61,91 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość połączeń: 2
43,62 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do SAAB

Czujnik spalania stukowego – dlaczego jest tak ważny w samochodzie SAAB 9-5 II?

Spalanie stukowe, nazywane niekiedy detonacyjnym, może doprowadzić do poważnych uszkodzeń silnika. Z tego względu przeciwdziałanie tego typu sytuacjom jest niezwykle ważne – w tym celu jednostka napędowa w samochodzie SAAB 9-5 II powinna być wyposażona w czujnik spalania stukowego. Sygnał pochodzący z tego elementu jest analizowany przez jednostkę sterującą w silniku, która może odpowiednio zareagować na nieprawidłowe procesy spalania.

Czujnik spalania stukowego SAAB 9-5 II – najważniejsze funkcje

Do najważniejszych zadań czujnika spalania stukowego należy nadzorowanie przebiegu spalania w silniku. Element ten ściśle współpracuje z układem sterowania w samochodzie SAAB 9-5 II, skutecznie zapobiegając spalaniu stukowemu i unikając niepożądanych obciążeń układu mechanicznego silnika. Objawem, który wskazuje na nieprawidłowy proces spalania i powinien zaniepokoić każdego kierowcę, jest przede wszystkim charakterystyczny stuk o głuchym i metalicznym brzmieniu, powtarzający się z dużą częstotliwością.

Gdzie znajduje się czujnik spalania stukowego w aucie SAAB 9-5 II?

Czujnik spalania stukowego najczęściej umieszczany jest w kolektorze dolotowym, cylindrze lub bloku silnika – powinien znaleźć się w tym miejscu również w przypadku samochodów SAAB 9-5 II. Spalanie stukowe jest rozpoznawane z pomocą elementu piezoelektrycznego, który ma możliwość przetwarzania zmiany oddziałujących na niego sił lub zmiany kształtu napięcia elektrycznego. Czujnik spalania detonacyjnego w samochodach SAAB 9-5 II jest niezwykle precyzyjnym elementem, który może nawet konkretnie wskazać, w którym z cylindrów pojawił się problem.