4 produkty
Wybierz auto
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniem
Ciężar brutto [kg]: 3.09
349,07
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
349,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
Specyfikacje asortymentowa: Przykręcany
Ilość biegunów: 3
196,14
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
196,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
-5% na zakupy od 199 zł
OSS23392
Napięcie [v]: 12
73,02
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
73,02
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
-5% na zakupy od 199 zł
YSPPCV036
65,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
65,38
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Kolektor ssący, zwany również dolotowym, to ważny element jednostki napędowej w samochodzie VW GOLF IV. Jego głównym zadaniem jest doprowadzenie powietrza bądź mieszanki paliwowej do cylindrów silnika. Taki kolektor podłącza się do głowicy silnika – dzięki niemu całość może swobodnie pracować i otrzymywać właściwą ilość powietrza czy paliwa. Jeśli komponent ten działa zgodnie ze swoim zastosowaniem i nie jest uszkodzony, VW GOLF IV może korzystać z pełnej mocy silnika bez żadnych wahań obrotów.
Na rynku dostępnych jest wiele kolektorów ssących. Z uwagi na różnorodność modeli samochodowych wyróżnia się kolektory dolotowe z różną liczbą rur, lokalizacją gaźnika, z innym systemem wtryskowym paliwa czy też sposobem zasilania silnika. Niektóre z nich są również wyposażone w przewody do odpowietrzania komory, turbosprężarkę czy sprężarkę mechaniczną. Kolektor należy dobrać w zależności od modelu i potrzeb samochodu – sprawdź, czym charakteryzuje się VW GOLF IV, i znajdź odpowiedni produkt.
Najważniejszym elementem działania kolektora ssącego jest doprowadzenie powietrza i mieszanki paliwowej do cylindrów. Dzięki temu VW GOLF IV może swobodnie funkcjonować. Jeśli jednak kolektor zostanie uszkodzony, moc silnika ulegnie zauważalnemu osłabieniu. W trakcie jazdy można wtedy zaobserwować nagłe spadki mocy, wahania obrotów czy też wyczuwalne zacięcia. Aby uniknąć tego typu problemów, należy regularnie czyścić elementy kolektora dolotowego w aucie VW GOLF IV. W ten sposób można mieć pewność, że komponent ten nie zatka się i nie doprowadzi do uszkodzeń jednostki napędowej.