Powiadom mnie o dostępności

Przewody, zawory, uszczelki odmy do AUDI TT III (8S)

17 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Nr art: FEB176316

FEBI BILSTEIN 176316

Ciężar [kg]: 0.431, Zdjęcie producenta: 1
156,43 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: SKV31SKV083

ESEN SKV 31SKV083

Ciężar [kg]: 0.52
120,25 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: TOP118195

TOPRAN 118 195

Strona zabudowy: głowica cylindra, góra, Materiał: tworzywo sztuczne, Specyfikacje asortymentowa:...
148,82 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: BOVB18956

BORSEHUNG B18956

245,99 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: NTYEPCVAU004

Zawór odmy NTY EPCV-AU-004

96,46 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 290, Szerokość [cal]: 75, Wysokość [mm]: 55, Ciężar [kg]: 0.07
37,50 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Materiał: FPM (fluor-kauczuk)
35,45 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
270,97 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Kolor: czarny, Materiał: tworzywo sztuczne, średnica wewnętrzna 1 [mm]: 18, Długość przewodu e...
78,65 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: ENERGYGPR0001

ENERGY GPR0001

Strona zabudowy: Pokrywa głowicy cylindra, góra, Tryb pracy: sterowany ciśnieniowo, Specyfikacje ...
164,95 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: VAIV103863

Zawór odmy VAICO V10-3863

Strona zabudowy: głowica cylindra, Długość [mm]: 235, Szerokość [mm]: 175, Wysokość [mm]: 11...
301,46 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Materiał: FPM (fluor-kauczuk), Materiał: FPM (fluor-kauczuk)
52,78 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Numer seryjny: SEP-AU-005
88,81 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
49,11 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: FEB176539

FEBI BILSTEIN 176539

Ciężar [kg]: 0.449, Zdjęcie producenta: 1
134,93 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
71,26 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: MET2385123

METZGER 2385123

Strona zabudowy: głowica cylindra
161,03 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do AUDI

Przewód odmy olejowej w samochodzie AUDI TT III (8S) – jaką pełni funkcję?

Zadaniem odmy olejowej w samochodzie AUDI TT III (8S) jest odpowietrzenie komory korbowej, czyli odprowadzenie z niej nadmiaru powietrza i innych gazów, powstających w momencie formowania się mieszanki paliwowo-powietrznej. Brak odpowietrzenia skutkuje występowaniem zbyt wysokiego ciśnienia w komorze korbowej, czego efektem może być uszkodzenie uszczelek i wyciek oleju

AUDI TT III (8S) – przyczyny i objawy zapchania przewodu odmy

Przewód odmy olejowej w samochodzie AUDI TT III (8S) zwykle zapycha się z powodu braku regularności w konserwacji samochodu. Chodzi zarówno o kontrolę stanu odmy, jak i o wymianę oleju silnikowego według zalecanych interwałów. Zanieczyszczenia gromadzące się w przewodzie odmy są zwykle konsekwencją silnego zabrudzenia oleju silnikowego lub jego niewłaściwej gęstości. By zapobiec zabrudzeniu odmy, warto zatem stosować olej silnikowy wysokiej jakości.

Zapchany przewód odmy w samochodzie AUDI TT III (8S) może objawiać się wyciekami oleju silnikowego, nagłym wzrostem zużycia oleju, jak i nierówną pracą silnika. Charakterystycznym objawem jest także nietypowy dźwięk podczas wyciągania bagnetu do pomiaru oleju. Charakterystyczne syczenie może świadczyć o zbyt dużym ciśnieniu gazów w komorze silnika. W przypadku zdiagnozowania niesprawności przewodu odmy olejowej w samochodzie AUDI TT III (8S) należy wymienić ten element na nowy.

Zawór odmy w samochodzie AUDI TT III (8S)

Silnik spalinowy powinien być szczelny w znaczeniu wolny od wycieków olejowych. Nawet jednak sprawny silnik przepuszcza podczas pracy gazy – przez uszczelnienia zaworowe oraz pierścienie. By nie trafiały one do skrzyni korbowej, zaburzając panujący tam poziom ciśnienia, muszą zostać przetransportowane. W samochodzie AUDI TT III (8S) i większości współczesnych aut spalinowych, odpowiedzialny za to jest zawór odmy, który kieruje gazy do układu dolotowego.

AUDI TT III (8S) – objawy usterek i przyczyny zapchania zaworu odmy

Niepoprawna praca zaworu odmy skutkuje niewłaściwą regulacją ciśnienia spalin. Szczególnie groźny dla stanu technicznego silnika jest nadmierny wzrost ciśnienia. W przypadku samochodu AUDI TT III (8S) może on skutkować uszkodzeniem uszczelek, generującym wyciek oleju silnikowego. Niestety objawy usterki zaworu odmy nie są charakterystyczne i zwykle można je przypisać także innym podzespołom. Są to m.in. nadmierny ubytek oleju silnikowego, nierówna praca silnika (głównie na wolnych obrotach) w skrajnych wypadkach sygnalizowana zapaleniem się kontrolki „check engine” na desce rozdzielczej pojazdu czy też nadmierna emisja spalin z układu wydechowego.

W zdecydowanej większości przypadków zawór odmy nie pracuje prawidłowo, gdyż jest zapchany mazią, pochodzącą z nieskutecznie odfiltrowanych przez specjalny separator gazów. Rozwiązaniem może okazać się wyczyszczenie zaworu, jednak ze względu na jego niewysoką cenę, w przypadku samochodu AUDI TT III (8S) zaleca się wymianę zaworu odmy na nowy.

Uszczelka odmy w samochodzie AUDI TT III (8S)

Odma olejowa w samochodzie AUDI TT III (8S) odpowiada za odpowietrzanie skrzyni korbowej. Aby poprawnie spełniać swoją funkcję, odma musi zapewniać właściwą cyrkulację gazów. W przeciwnym razie może dojść do niekontrolowanego wzrostu ciśnienia w skrzyni korbowej, generowanego przez gazy. Sprawność systemu zapewnia odpowiednio dopasowana i szczelna uszczelka odmy.

AUDI TT III (8S) – kiedy wymienić uszczelkę odmy?

Do samoczynnego zużycia się uszczelki odmy w samochodzie AUDI TT III (8S) dochodzi sporadycznie. Zwykle jej niesprawność związana jest z niepoprawną pracą całego systemu, która jest z kolei powiązana z zapchaniem się odmy przez gromadzące się przez lata smoliste substancje, pochodzące z oleju. Zapchanie przewodu odpowiedzialnego za odpowietrzenie skrzyni korbowej powoduje wzrost ciśnienia, które jest w stanie uszkodzić uszczelkę odmy.

Aby zapewnić poprawne funkcjonowanie odmy olejowej w samochodzie AUDI TT III (8S), należy nie tylko regularnie wymieniać olej silnikowy, ale także dokonywać okresowych oględzin całego systemu. Kiedy konieczne okaże się czyszczenie odmy, przed jej ponownym złożeniem zalecana jest wymiana uszczelki odmy na nową. Jest to element, którego koszt jest niezwykle niewielki w stosunku do istotności pełnionej przezeń funkcji.