Powiadom mnie o dostępności

Przewody, zawory, uszczelki odmy do MINI COUPÉ/ROADSTER

6 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Kolor: czarny, Materiał: tworzywo sztuczne, średnica wewnętrzna 1 [mm]: 16, Średnica wewnętrzna...
113,32 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
dla numeru OE: 11127646552, 11127646553, Ciężar [kg]: 0.06, Numer komponentu: 004-028-129
24,74 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
dla numeru OE: 11127572724, 11127646554, Ciężar [kg]: 0.05, Numer komponentu: 004-028-132
32,17 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: VAIV203344

Zawór odmy VAICO V20-3344

Rodzaj zaworu: zawór hermetyczny, Zawór odpowietrzający, Przestrzegaj danych technicznych: 1, uwz...
105,06 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 430, Ciężar [kg]: 0.071, średnica wewnętrzna [mm]: 16, Zdjęcie producenta: 1
88,30 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 295, Ciężar [kg]: 0.064, średnica wewnętrzna [mm]: 16, Zdjęcie producenta: 1
85,96 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do MINI

Przewód odmy olejowej w samochodzie MINI COUPÉ/ROADSTER – jaką pełni funkcję?

Zadaniem odmy olejowej w samochodzie MINI COUPÉ/ROADSTER jest odpowietrzenie komory korbowej, czyli odprowadzenie z niej nadmiaru powietrza i innych gazów, powstających w momencie formowania się mieszanki paliwowo-powietrznej. Brak odpowietrzenia skutkuje występowaniem zbyt wysokiego ciśnienia w komorze korbowej, czego efektem może być uszkodzenie uszczelek i wyciek oleju

MINI COUPÉ/ROADSTER – przyczyny i objawy zapchania przewodu odmy

Przewód odmy olejowej w samochodzie MINI COUPÉ/ROADSTER zwykle zapycha się z powodu braku regularności w konserwacji samochodu. Chodzi zarówno o kontrolę stanu odmy, jak i o wymianę oleju silnikowego według zalecanych interwałów. Zanieczyszczenia gromadzące się w przewodzie odmy są zwykle konsekwencją silnego zabrudzenia oleju silnikowego lub jego niewłaściwej gęstości. By zapobiec zabrudzeniu odmy, warto zatem stosować olej silnikowy wysokiej jakości.

Zapchany przewód odmy w samochodzie MINI COUPÉ/ROADSTER może objawiać się wyciekami oleju silnikowego, nagłym wzrostem zużycia oleju, jak i nierówną pracą silnika. Charakterystycznym objawem jest także nietypowy dźwięk podczas wyciągania bagnetu do pomiaru oleju. Charakterystyczne syczenie może świadczyć o zbyt dużym ciśnieniu gazów w komorze silnika. W przypadku zdiagnozowania niesprawności przewodu odmy olejowej w samochodzie MINI COUPÉ/ROADSTER należy wymienić ten element na nowy.

Zawór odmy w samochodzie MINI COUPÉ/ROADSTER

Silnik spalinowy powinien być szczelny w znaczeniu wolny od wycieków olejowych. Nawet jednak sprawny silnik przepuszcza podczas pracy gazy – przez uszczelnienia zaworowe oraz pierścienie. By nie trafiały one do skrzyni korbowej, zaburzając panujący tam poziom ciśnienia, muszą zostać przetransportowane. W samochodzie MINI COUPÉ/ROADSTER i większości współczesnych aut spalinowych, odpowiedzialny za to jest zawór odmy, który kieruje gazy do układu dolotowego.

MINI COUPÉ/ROADSTER – objawy usterek i przyczyny zapchania zaworu odmy

Niepoprawna praca zaworu odmy skutkuje niewłaściwą regulacją ciśnienia spalin. Szczególnie groźny dla stanu technicznego silnika jest nadmierny wzrost ciśnienia. W przypadku samochodu MINI COUPÉ/ROADSTER może on skutkować uszkodzeniem uszczelek, generującym wyciek oleju silnikowego. Niestety objawy usterki zaworu odmy nie są charakterystyczne i zwykle można je przypisać także innym podzespołom. Są to m.in. nadmierny ubytek oleju silnikowego, nierówna praca silnika (głównie na wolnych obrotach) w skrajnych wypadkach sygnalizowana zapaleniem się kontrolki „check engine” na desce rozdzielczej pojazdu czy też nadmierna emisja spalin z układu wydechowego.

W zdecydowanej większości przypadków zawór odmy nie pracuje prawidłowo, gdyż jest zapchany mazią, pochodzącą z nieskutecznie odfiltrowanych przez specjalny separator gazów. Rozwiązaniem może okazać się wyczyszczenie zaworu, jednak ze względu na jego niewysoką cenę, w przypadku samochodu MINI COUPÉ/ROADSTER zaleca się wymianę zaworu odmy na nowy.

Uszczelka odmy w samochodzie MINI COUPÉ/ROADSTER

Odma olejowa w samochodzie MINI COUPÉ/ROADSTER odpowiada za odpowietrzanie skrzyni korbowej. Aby poprawnie spełniać swoją funkcję, odma musi zapewniać właściwą cyrkulację gazów. W przeciwnym razie może dojść do niekontrolowanego wzrostu ciśnienia w skrzyni korbowej, generowanego przez gazy. Sprawność systemu zapewnia odpowiednio dopasowana i szczelna uszczelka odmy.

MINI COUPÉ/ROADSTER – kiedy wymienić uszczelkę odmy?

Do samoczynnego zużycia się uszczelki odmy w samochodzie MINI COUPÉ/ROADSTER dochodzi sporadycznie. Zwykle jej niesprawność związana jest z niepoprawną pracą całego systemu, która jest z kolei powiązana z zapchaniem się odmy przez gromadzące się przez lata smoliste substancje, pochodzące z oleju. Zapchanie przewodu odpowiedzialnego za odpowietrzenie skrzyni korbowej powoduje wzrost ciśnienia, które jest w stanie uszkodzić uszczelkę odmy.

Aby zapewnić poprawne funkcjonowanie odmy olejowej w samochodzie MINI COUPÉ/ROADSTER, należy nie tylko regularnie wymieniać olej silnikowy, ale także dokonywać okresowych oględzin całego systemu. Kiedy konieczne okaże się czyszczenie odmy, przed jej ponownym złożeniem zalecana jest wymiana uszczelki odmy na nową. Jest to element, którego koszt jest niezwykle niewielki w stosunku do istotności pełnionej przezeń funkcji.