57 produktów
Wybierz auto
0479116852
Strona zabudowy: Głowica cylindra
Tryb pracy: Pneumatyczny
Rozwiń więcej danych
42,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
42,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0401100659
Ciężar [kg]: 0.06
Zdjęcie producenta: 1
60,43
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
60,43
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
040149184
Ciężar [kg]: 0.4
Zdjęcie producenta: 1
134,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
134,25
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
040145319
Strona zabudowy: Głowica cylindra, góra
Ciężar [kg]: 0.04
Rozwiń więcej danych
54,98
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
54,98
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
27,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
27,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV54SKV037
53,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
53,20
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SWA30100659
Ciężar [kg]: 0.06
Zdjęcie producenta: 1
67,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
67,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Numer seryjny: Epcv-au-006
84,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
84,27
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX180548
Strona zabudowy: Głowica cylindra
Tryb pracy: Pneumatyczny
Rozwiń więcej danych
24,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
24,23
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ELR045390
Strona zabudowy: Po stronie silnika
Ilość pierścieni uszczelniających: 2
19,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
19,62
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
44,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
44,41
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABA053028065
Szerokość [mm]: 110
Wysokość [mm]: 70
Rozwiń więcej danych
36,89
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
36,89
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MCA35131
Strona zabudowy: Oś przednia
Masa [g]: 100
32,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
32,86
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VAIV102940
103,76
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
103,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ERR559102A
Ilość połączeń: 2
110,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
110,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR641189
Ciężar [kg]: 0.094
Szerokość opakowania [cm]: 9.5
Rozwiń więcej danych
34,55
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
34,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
58,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
58,11
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYGPPVW058
31,70
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
31,70
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ERR559071A
254,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
254,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
ABA053028072
Dla numeru oe: 036121188b
Numer komponentu: 053-028-072
30,37
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
30,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Zadaniem odmy olejowej w samochodzie VW CADDY III jest odpowietrzenie komory korbowej, czyli odprowadzenie z niej nadmiaru powietrza i innych gazów, powstających w momencie formowania się mieszanki paliwowo-powietrznej. Brak odpowietrzenia skutkuje występowaniem zbyt wysokiego ciśnienia w komorze korbowej, czego efektem może być uszkodzenie uszczelek i wyciek oleju
Przewód odmy olejowej w samochodzie VW CADDY III zwykle zapycha się z powodu braku regularności w konserwacji samochodu. Chodzi zarówno o kontrolę stanu odmy, jak i o wymianę oleju silnikowego według zalecanych interwałów. Zanieczyszczenia gromadzące się w przewodzie odmy są zwykle konsekwencją silnego zabrudzenia oleju silnikowego lub jego niewłaściwej gęstości. By zapobiec zabrudzeniu odmy, warto zatem stosować olej silnikowy wysokiej jakości.
Zapchany przewód odmy w samochodzie VW CADDY III może objawiać się wyciekami oleju silnikowego, nagłym wzrostem zużycia oleju, jak i nierówną pracą silnika. Charakterystycznym objawem jest także nietypowy dźwięk podczas wyciągania bagnetu do pomiaru oleju. Charakterystyczne syczenie może świadczyć o zbyt dużym ciśnieniu gazów w komorze silnika. W przypadku zdiagnozowania niesprawności przewodu odmy olejowej w samochodzie VW CADDY III należy wymienić ten element na nowy.
Silnik spalinowy powinien być szczelny w znaczeniu wolny od wycieków olejowych. Nawet jednak sprawny silnik przepuszcza podczas pracy gazy – przez uszczelnienia zaworowe oraz pierścienie. By nie trafiały one do skrzyni korbowej, zaburzając panujący tam poziom ciśnienia, muszą zostać przetransportowane. W samochodzie VW CADDY III i większości współczesnych aut spalinowych, odpowiedzialny za to jest zawór odmy, który kieruje gazy do układu dolotowego.
Niepoprawna praca zaworu odmy skutkuje niewłaściwą regulacją ciśnienia spalin. Szczególnie groźny dla stanu technicznego silnika jest nadmierny wzrost ciśnienia. W przypadku samochodu VW CADDY III może on skutkować uszkodzeniem uszczelek, generującym wyciek oleju silnikowego. Niestety objawy usterki zaworu odmy nie są charakterystyczne i zwykle można je przypisać także innym podzespołom. Są to m.in. nadmierny ubytek oleju silnikowego, nierówna praca silnika (głównie na wolnych obrotach) w skrajnych wypadkach sygnalizowana zapaleniem się kontrolki „check engine” na desce rozdzielczej pojazdu czy też nadmierna emisja spalin z układu wydechowego.
W zdecydowanej większości przypadków zawór odmy nie pracuje prawidłowo, gdyż jest zapchany mazią, pochodzącą z nieskutecznie odfiltrowanych przez specjalny separator gazów. Rozwiązaniem może okazać się wyczyszczenie zaworu, jednak ze względu na jego niewysoką cenę, w przypadku samochodu VW CADDY III zaleca się wymianę zaworu odmy na nowy.
Odma olejowa w samochodzie VW CADDY III odpowiada za odpowietrzanie skrzyni korbowej. Aby poprawnie spełniać swoją funkcję, odma musi zapewniać właściwą cyrkulację gazów. W przeciwnym razie może dojść do niekontrolowanego wzrostu ciśnienia w skrzyni korbowej, generowanego przez gazy. Sprawność systemu zapewnia odpowiednio dopasowana i szczelna uszczelka odmy.
Do samoczynnego zużycia się uszczelki odmy w samochodzie VW CADDY III dochodzi sporadycznie. Zwykle jej niesprawność związana jest z niepoprawną pracą całego systemu, która jest z kolei powiązana z zapchaniem się odmy przez gromadzące się przez lata smoliste substancje, pochodzące z oleju. Zapchanie przewodu odpowiedzialnego za odpowietrzenie skrzyni korbowej powoduje wzrost ciśnienia, które jest w stanie uszkodzić uszczelkę odmy.
Aby zapewnić poprawne funkcjonowanie odmy olejowej w samochodzie VW CADDY III, należy nie tylko regularnie wymieniać olej silnikowy, ale także dokonywać okresowych oględzin całego systemu. Kiedy konieczne okaże się czyszczenie odmy, przed jej ponownym złożeniem zalecana jest wymiana uszczelki odmy na nową. Jest to element, którego koszt jest niezwykle niewielki w stosunku do istotności pełnionej przezeń funkcji.