Powiadom mnie o dostępności

Przewody, zawory, uszczelki odmy do VW JETTA VI

93 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Strona zabudowy: Głowica cylindra

Tryb pracy: Pneumatyczny

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

42,01

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

42,01

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Ciężar [kg]: 0.043

Zdjęcie producenta: 1

75,81

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

75,81

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

VIKA K11780801

VIJK11780801

229,61

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

229,61

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Po stronie silnika

27,27

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

27,27

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniem

Materiał obudowy: Gfk (tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem szklanym)

97,49

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

97,49

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

57,63

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

57,63

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

106,06

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

106,06

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Przewód układu chłodzącego: Przewód odpowietrzający skrzyni korbowej

31,16

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

31,16

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniem

Materiał obudowy: Gfk (tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem szklanym)

75,24

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

75,24

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z przodu

65,65

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

65,65

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniem

Materiał obudowy: Gfk (tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem szklanym)

100,32

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

100,32

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Głowica cylindra

Tryb pracy: Pneumatyczny

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

24,23

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

24,23

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Grubość [mm]: 63.8

Długość [mm]: 178.9

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

186,53

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

186,53

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

84,27

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

84,27

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 280

Szerokość [mm]: 95

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

67,37

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

67,37

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

ENERGY SE00064

ENERGYSE00064

Strona zabudowy: Pokrywa głowicy cylindra, góra

Tryb pracy: Sterowany ciśnieniowo

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

102,97

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

102,97

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z tyłu z lewej

Ciężar [kg]: 0.072

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

40,59

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

40,59

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj zaworu: Zawór zwrotny

36,20

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

36,20

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia

Masa [g]: 100

32,86

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

32,86

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

43,66

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

43,66

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VW JETTA VI

Przewód odmy olejowej w samochodzie VW JETTA VI – jaką pełni funkcję?

Zadaniem odmy olejowej w samochodzie VW JETTA VI jest odpowietrzenie komory korbowej, czyli odprowadzenie z niej nadmiaru powietrza i innych gazów, powstających w momencie formowania się mieszanki paliwowo-powietrznej. Brak odpowietrzenia skutkuje występowaniem zbyt wysokiego ciśnienia w komorze korbowej, czego efektem może być uszkodzenie uszczelek i wyciek oleju

VW JETTA VI – przyczyny i objawy zapchania przewodu odmy

Przewód odmy olejowej w samochodzie VW JETTA VI zwykle zapycha się z powodu braku regularności w konserwacji samochodu. Chodzi zarówno o kontrolę stanu odmy, jak i o wymianę oleju silnikowego według zalecanych interwałów. Zanieczyszczenia gromadzące się w przewodzie odmy są zwykle konsekwencją silnego zabrudzenia oleju silnikowego lub jego niewłaściwej gęstości. By zapobiec zabrudzeniu odmy, warto zatem stosować olej silnikowy wysokiej jakości.

Zapchany przewód odmy w samochodzie VW JETTA VI może objawiać się wyciekami oleju silnikowego, nagłym wzrostem zużycia oleju, jak i nierówną pracą silnika. Charakterystycznym objawem jest także nietypowy dźwięk podczas wyciągania bagnetu do pomiaru oleju. Charakterystyczne syczenie może świadczyć o zbyt dużym ciśnieniu gazów w komorze silnika. W przypadku zdiagnozowania niesprawności przewodu odmy olejowej w samochodzie VW JETTA VI należy wymienić ten element na nowy.

Zawór odmy w samochodzie VW JETTA VI

Silnik spalinowy powinien być szczelny w znaczeniu wolny od wycieków olejowych. Nawet jednak sprawny silnik przepuszcza podczas pracy gazy – przez uszczelnienia zaworowe oraz pierścienie. By nie trafiały one do skrzyni korbowej, zaburzając panujący tam poziom ciśnienia, muszą zostać przetransportowane. W samochodzie VW JETTA VI i większości współczesnych aut spalinowych, odpowiedzialny za to jest zawór odmy, który kieruje gazy do układu dolotowego.

VW JETTA VI – objawy usterek i przyczyny zapchania zaworu odmy

Niepoprawna praca zaworu odmy skutkuje niewłaściwą regulacją ciśnienia spalin. Szczególnie groźny dla stanu technicznego silnika jest nadmierny wzrost ciśnienia. W przypadku samochodu VW JETTA VI może on skutkować uszkodzeniem uszczelek, generującym wyciek oleju silnikowego. Niestety objawy usterki zaworu odmy nie są charakterystyczne i zwykle można je przypisać także innym podzespołom. Są to m.in. nadmierny ubytek oleju silnikowego, nierówna praca silnika (głównie na wolnych obrotach) w skrajnych wypadkach sygnalizowana zapaleniem się kontrolki „check engine” na desce rozdzielczej pojazdu czy też nadmierna emisja spalin z układu wydechowego.

W zdecydowanej większości przypadków zawór odmy nie pracuje prawidłowo, gdyż jest zapchany mazią, pochodzącą z nieskutecznie odfiltrowanych przez specjalny separator gazów. Rozwiązaniem może okazać się wyczyszczenie zaworu, jednak ze względu na jego niewysoką cenę, w przypadku samochodu VW JETTA VI zaleca się wymianę zaworu odmy na nowy.

Uszczelka odmy w samochodzie VW JETTA VI

Odma olejowa w samochodzie VW JETTA VI odpowiada za odpowietrzanie skrzyni korbowej. Aby poprawnie spełniać swoją funkcję, odma musi zapewniać właściwą cyrkulację gazów. W przeciwnym razie może dojść do niekontrolowanego wzrostu ciśnienia w skrzyni korbowej, generowanego przez gazy. Sprawność systemu zapewnia odpowiednio dopasowana i szczelna uszczelka odmy.

VW JETTA VI – kiedy wymienić uszczelkę odmy?

Do samoczynnego zużycia się uszczelki odmy w samochodzie VW JETTA VI dochodzi sporadycznie. Zwykle jej niesprawność związana jest z niepoprawną pracą całego systemu, która jest z kolei powiązana z zapchaniem się odmy przez gromadzące się przez lata smoliste substancje, pochodzące z oleju. Zapchanie przewodu odpowiedzialnego za odpowietrzenie skrzyni korbowej powoduje wzrost ciśnienia, które jest w stanie uszkodzić uszczelkę odmy.

Aby zapewnić poprawne funkcjonowanie odmy olejowej w samochodzie VW JETTA VI, należy nie tylko regularnie wymieniać olej silnikowy, ale także dokonywać okresowych oględzin całego systemu. Kiedy konieczne okaże się czyszczenie odmy, przed jej ponownym złożeniem zalecana jest wymiana uszczelki odmy na nową. Jest to element, którego koszt jest niezwykle niewielki w stosunku do istotności pełnionej przezeń funkcji.