93 produktów
Wybierz auto
0479116852
Strona zabudowy: Głowica cylindra
Tryb pracy: Pneumatyczny
Rozwiń więcej danych
42,01
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
42,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
040145072
Ciężar [kg]: 0.043
Zdjęcie producenta: 1
75,81
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
75,81
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VIJK11780801
229,61
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
229,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0341789960
Strona zabudowy: Po stronie silnika
27,27
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
27,27
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510180453
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniem
Materiał obudowy: Gfk (tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem szklanym)
97,49
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
97,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV54SKV041
57,63
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
57,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MET2385012
106,06
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
106,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABA053028095
Przewód układu chłodzącego: Przewód odpowietrzający skrzyni korbowej
31,16
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
31,16
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0479117164
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniem
Materiał obudowy: Gfk (tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem szklanym)
75,24
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
75,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VAIV103880
Strona zabudowy: Z przodu
65,65
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
65,65
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TOP114985
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniem
Materiał obudowy: Gfk (tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem szklanym)
100,32
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
100,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX180548
Strona zabudowy: Głowica cylindra
Tryb pracy: Pneumatyczny
Rozwiń więcej danych
24,23
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
24,23
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB104966
Grubość [mm]: 63.8
Długość [mm]: 178.9
Rozwiń więcej danych
186,53
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
186,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Numer seryjny: Epcv-au-006
84,27
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
84,27
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
67,37
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
67,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ENERGYSE00064
Strona zabudowy: Pokrywa głowicy cylindra, góra
Tryb pracy: Sterowany ciśnieniowo
Rozwiń więcej danych
102,97
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
102,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX181112
Strona zabudowy: Z tyłu z lewej
Ciężar [kg]: 0.072
Rozwiń więcej danych
40,59
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
40,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BOVB11970
Rodzaj zaworu: Zawór zwrotny
36,20
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
36,20
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MCA35131
Strona zabudowy: Oś przednia
Masa [g]: 100
32,86
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
32,86
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
DRMDRM0909
43,66
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
43,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Zadaniem odmy olejowej w samochodzie VW JETTA VI jest odpowietrzenie komory korbowej, czyli odprowadzenie z niej nadmiaru powietrza i innych gazów, powstających w momencie formowania się mieszanki paliwowo-powietrznej. Brak odpowietrzenia skutkuje występowaniem zbyt wysokiego ciśnienia w komorze korbowej, czego efektem może być uszkodzenie uszczelek i wyciek oleju
Przewód odmy olejowej w samochodzie VW JETTA VI zwykle zapycha się z powodu braku regularności w konserwacji samochodu. Chodzi zarówno o kontrolę stanu odmy, jak i o wymianę oleju silnikowego według zalecanych interwałów. Zanieczyszczenia gromadzące się w przewodzie odmy są zwykle konsekwencją silnego zabrudzenia oleju silnikowego lub jego niewłaściwej gęstości. By zapobiec zabrudzeniu odmy, warto zatem stosować olej silnikowy wysokiej jakości.
Zapchany przewód odmy w samochodzie VW JETTA VI może objawiać się wyciekami oleju silnikowego, nagłym wzrostem zużycia oleju, jak i nierówną pracą silnika. Charakterystycznym objawem jest także nietypowy dźwięk podczas wyciągania bagnetu do pomiaru oleju. Charakterystyczne syczenie może świadczyć o zbyt dużym ciśnieniu gazów w komorze silnika. W przypadku zdiagnozowania niesprawności przewodu odmy olejowej w samochodzie VW JETTA VI należy wymienić ten element na nowy.
Silnik spalinowy powinien być szczelny w znaczeniu wolny od wycieków olejowych. Nawet jednak sprawny silnik przepuszcza podczas pracy gazy – przez uszczelnienia zaworowe oraz pierścienie. By nie trafiały one do skrzyni korbowej, zaburzając panujący tam poziom ciśnienia, muszą zostać przetransportowane. W samochodzie VW JETTA VI i większości współczesnych aut spalinowych, odpowiedzialny za to jest zawór odmy, który kieruje gazy do układu dolotowego.
Niepoprawna praca zaworu odmy skutkuje niewłaściwą regulacją ciśnienia spalin. Szczególnie groźny dla stanu technicznego silnika jest nadmierny wzrost ciśnienia. W przypadku samochodu VW JETTA VI może on skutkować uszkodzeniem uszczelek, generującym wyciek oleju silnikowego. Niestety objawy usterki zaworu odmy nie są charakterystyczne i zwykle można je przypisać także innym podzespołom. Są to m.in. nadmierny ubytek oleju silnikowego, nierówna praca silnika (głównie na wolnych obrotach) w skrajnych wypadkach sygnalizowana zapaleniem się kontrolki „check engine” na desce rozdzielczej pojazdu czy też nadmierna emisja spalin z układu wydechowego.
W zdecydowanej większości przypadków zawór odmy nie pracuje prawidłowo, gdyż jest zapchany mazią, pochodzącą z nieskutecznie odfiltrowanych przez specjalny separator gazów. Rozwiązaniem może okazać się wyczyszczenie zaworu, jednak ze względu na jego niewysoką cenę, w przypadku samochodu VW JETTA VI zaleca się wymianę zaworu odmy na nowy.
Odma olejowa w samochodzie VW JETTA VI odpowiada za odpowietrzanie skrzyni korbowej. Aby poprawnie spełniać swoją funkcję, odma musi zapewniać właściwą cyrkulację gazów. W przeciwnym razie może dojść do niekontrolowanego wzrostu ciśnienia w skrzyni korbowej, generowanego przez gazy. Sprawność systemu zapewnia odpowiednio dopasowana i szczelna uszczelka odmy.
Do samoczynnego zużycia się uszczelki odmy w samochodzie VW JETTA VI dochodzi sporadycznie. Zwykle jej niesprawność związana jest z niepoprawną pracą całego systemu, która jest z kolei powiązana z zapchaniem się odmy przez gromadzące się przez lata smoliste substancje, pochodzące z oleju. Zapchanie przewodu odpowiedzialnego za odpowietrzenie skrzyni korbowej powoduje wzrost ciśnienia, które jest w stanie uszkodzić uszczelkę odmy.
Aby zapewnić poprawne funkcjonowanie odmy olejowej w samochodzie VW JETTA VI, należy nie tylko regularnie wymieniać olej silnikowy, ale także dokonywać okresowych oględzin całego systemu. Kiedy konieczne okaże się czyszczenie odmy, przed jej ponownym złożeniem zalecana jest wymiana uszczelki odmy na nową. Jest to element, którego koszt jest niezwykle niewielki w stosunku do istotności pełnionej przezeń funkcji.