15 produktów
Wybierz auto
Nr art: MAG215810011100
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: NGK95912
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: FAC103318
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FAC103327
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FAE16133
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: MET0906371
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: ABA12008034
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: CALMS0103
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: CALMS0118
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: SKV17SKV348
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: FAE15007
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FAE15043
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: EPS1993327
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 034596201
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0396PS10135
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze ssącym, zwany czujnikiem MAP, najczęściej jest stosowany w samochodach wyposażonych w silniki z wtryskiem paliwa, takich jak VW GOLF VII. Zadaniem tego czujnika jest przekazywanie informacji o ciśnieniu w kolektorze do modułu sterującego pracą silnika. Dzięki temu moduł jest w stanie określić właściwy moment zapłonu przy zmiennych warunkach obciążenia silnika.
W samochodzie VW GOLF VII, czujnik MAP umieszczony jest na kolektorze ssącym, w bezpośrednim sąsiedztwie przepustnicy. W modelach wyposażonych w turbosprężarkę, lokalizacja czujnika to przewód dolotowy tuż przed turbiną.
Czujniki MAP są bardzo wrażliwe na wszelkie zanieczyszczenia, które są zwykle przyczyną ich usterek. Zdarzają się także wewnętrzne uszkodzenia czujników, powodowane silnymi wibracjami, powstającymi podczas jazdy. Niesprawny czujnik przekazuje błędne dane do modułu sterującego, przez co zapłon nie następuje we właściwym momencie cyklu spalania. Objawami takiego stanu rzeczy mogą być: nierówna praca na biegu jałowym, wysokie zużycie paliwa, spadek mocy podczas przyspieszania, falowanie obrotów, a nawet gaśnięcie silnika.