Powiadom mnie o dostępności

Czujniki spalania stukowego do VW POLO VI

5 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

75,54 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
60,09 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość biegunów: 2, Kształt obudowy wtyczki: owalny
46,53 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
47,49 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość przewodu [mm]: 750, Kolor obudowy: czarny
61,76 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VW

Czujnik spalania stukowego – dlaczego jest tak ważny w samochodzie VW POLO VI?

Spalanie stukowe, nazywane niekiedy detonacyjnym, może doprowadzić do poważnych uszkodzeń silnika. Z tego względu przeciwdziałanie tego typu sytuacjom jest niezwykle ważne – w tym celu jednostka napędowa w samochodzie VW POLO VI powinna być wyposażona w czujnik spalania stukowego. Sygnał pochodzący z tego elementu jest analizowany przez jednostkę sterującą w silniku, która może odpowiednio zareagować na nieprawidłowe procesy spalania.

Czujnik spalania stukowego VW POLO VI – najważniejsze funkcje

Do najważniejszych zadań czujnika spalania stukowego należy nadzorowanie przebiegu spalania w silniku. Element ten ściśle współpracuje z układem sterowania w samochodzie VW POLO VI, skutecznie zapobiegając spalaniu stukowemu i unikając niepożądanych obciążeń układu mechanicznego silnika. Objawem, który wskazuje na nieprawidłowy proces spalania i powinien zaniepokoić każdego kierowcę, jest przede wszystkim charakterystyczny stuk o głuchym i metalicznym brzmieniu, powtarzający się z dużą częstotliwością.

Gdzie znajduje się czujnik spalania stukowego w aucie VW POLO VI?

Czujnik spalania stukowego najczęściej umieszczany jest w kolektorze dolotowym, cylindrze lub bloku silnika – powinien znaleźć się w tym miejscu również w przypadku samochodów VW POLO VI. Spalanie stukowe jest rozpoznawane z pomocą elementu piezoelektrycznego, który ma możliwość przetwarzania zmiany oddziałujących na niego sił lub zmiany kształtu napięcia elektrycznego. Czujnik spalania detonacyjnego w samochodach VW POLO VI jest niezwykle precyzyjnym elementem, który może nawet konkretnie wskazać, w którym z cylindrów pojawił się problem.