Powiadom mnie o dostępności

Przewody, zawory, uszczelki odmy do VW POLO VI

16 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Nr art: FEB176316

FEBI BILSTEIN 176316

Ciężar [kg]: 0.431, Zdjęcie producenta: 1
160,98 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: od pokrywy głowicy silnika do separatora oleju, Materiał: AEM (kauczuk etylenowo-...
35,18 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: Pokrywa głowicy cylindra, Tryb pracy: pneumatyczny, Materiał: tworzywo sztuczne, ...
37,17 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 0.21
66,77 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: FEB178941

FEBI BILSTEIN 178941

Ciężar [kg]: 0.225, Zdjęcie producenta: 1
87,40 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: Pokrywa głowicy cylindra, Tryb pracy: pneumatyczny, Materiał: Poliamid 6.6, GFK (...
37,17 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: po stronie silnika, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszcze...
139,61 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 0.378, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniem
132,69 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 0.378, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniem
131,68 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Materiał: FPM (fluor-kauczuk), Materiał: FPM (fluor-kauczuk)
48,75 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: Skrzynia korbowa, boczna oprawa, Rodzaj zaworu: Zawór odpowietrzający, Materiał ...
47,78 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Numer seryjny: SEP-AU-005
88,81 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: NTYSEPVW010

NTY SEP-VW-010

Przestrzegać zaleceń producenta pojazdu: 1
73,41 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z przewodem olejowym, Numer seryjny: SEP-AU...
238,15 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: TOP119278

TOPRAN 119 278

Strona zabudowy: Skrzynia korbowa, boczna oprawa, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniaj�...
76,52 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 0.072, Zdjęcie producenta: 1
132,03 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VW

Przewód odmy olejowej w samochodzie VW POLO VI – jaką pełni funkcję?

Zadaniem odmy olejowej w samochodzie VW POLO VI jest odpowietrzenie komory korbowej, czyli odprowadzenie z niej nadmiaru powietrza i innych gazów, powstających w momencie formowania się mieszanki paliwowo-powietrznej. Brak odpowietrzenia skutkuje występowaniem zbyt wysokiego ciśnienia w komorze korbowej, czego efektem może być uszkodzenie uszczelek i wyciek oleju

VW POLO VI – przyczyny i objawy zapchania przewodu odmy

Przewód odmy olejowej w samochodzie VW POLO VI zwykle zapycha się z powodu braku regularności w konserwacji samochodu. Chodzi zarówno o kontrolę stanu odmy, jak i o wymianę oleju silnikowego według zalecanych interwałów. Zanieczyszczenia gromadzące się w przewodzie odmy są zwykle konsekwencją silnego zabrudzenia oleju silnikowego lub jego niewłaściwej gęstości. By zapobiec zabrudzeniu odmy, warto zatem stosować olej silnikowy wysokiej jakości.

Zapchany przewód odmy w samochodzie VW POLO VI może objawiać się wyciekami oleju silnikowego, nagłym wzrostem zużycia oleju, jak i nierówną pracą silnika. Charakterystycznym objawem jest także nietypowy dźwięk podczas wyciągania bagnetu do pomiaru oleju. Charakterystyczne syczenie może świadczyć o zbyt dużym ciśnieniu gazów w komorze silnika. W przypadku zdiagnozowania niesprawności przewodu odmy olejowej w samochodzie VW POLO VI należy wymienić ten element na nowy.

Zawór odmy w samochodzie VW POLO VI

Silnik spalinowy powinien być szczelny w znaczeniu wolny od wycieków olejowych. Nawet jednak sprawny silnik przepuszcza podczas pracy gazy – przez uszczelnienia zaworowe oraz pierścienie. By nie trafiały one do skrzyni korbowej, zaburzając panujący tam poziom ciśnienia, muszą zostać przetransportowane. W samochodzie VW POLO VI i większości współczesnych aut spalinowych, odpowiedzialny za to jest zawór odmy, który kieruje gazy do układu dolotowego.

VW POLO VI – objawy usterek i przyczyny zapchania zaworu odmy

Niepoprawna praca zaworu odmy skutkuje niewłaściwą regulacją ciśnienia spalin. Szczególnie groźny dla stanu technicznego silnika jest nadmierny wzrost ciśnienia. W przypadku samochodu VW POLO VI może on skutkować uszkodzeniem uszczelek, generującym wyciek oleju silnikowego. Niestety objawy usterki zaworu odmy nie są charakterystyczne i zwykle można je przypisać także innym podzespołom. Są to m.in. nadmierny ubytek oleju silnikowego, nierówna praca silnika (głównie na wolnych obrotach) w skrajnych wypadkach sygnalizowana zapaleniem się kontrolki „check engine” na desce rozdzielczej pojazdu czy też nadmierna emisja spalin z układu wydechowego.

W zdecydowanej większości przypadków zawór odmy nie pracuje prawidłowo, gdyż jest zapchany mazią, pochodzącą z nieskutecznie odfiltrowanych przez specjalny separator gazów. Rozwiązaniem może okazać się wyczyszczenie zaworu, jednak ze względu na jego niewysoką cenę, w przypadku samochodu VW POLO VI zaleca się wymianę zaworu odmy na nowy.

Uszczelka odmy w samochodzie VW POLO VI

Odma olejowa w samochodzie VW POLO VI odpowiada za odpowietrzanie skrzyni korbowej. Aby poprawnie spełniać swoją funkcję, odma musi zapewniać właściwą cyrkulację gazów. W przeciwnym razie może dojść do niekontrolowanego wzrostu ciśnienia w skrzyni korbowej, generowanego przez gazy. Sprawność systemu zapewnia odpowiednio dopasowana i szczelna uszczelka odmy.

VW POLO VI – kiedy wymienić uszczelkę odmy?

Do samoczynnego zużycia się uszczelki odmy w samochodzie VW POLO VI dochodzi sporadycznie. Zwykle jej niesprawność związana jest z niepoprawną pracą całego systemu, która jest z kolei powiązana z zapchaniem się odmy przez gromadzące się przez lata smoliste substancje, pochodzące z oleju. Zapchanie przewodu odpowiedzialnego za odpowietrzenie skrzyni korbowej powoduje wzrost ciśnienia, które jest w stanie uszkodzić uszczelkę odmy.

Aby zapewnić poprawne funkcjonowanie odmy olejowej w samochodzie VW POLO VI, należy nie tylko regularnie wymieniać olej silnikowy, ale także dokonywać okresowych oględzin całego systemu. Kiedy konieczne okaże się czyszczenie odmy, przed jej ponownym złożeniem zalecana jest wymiana uszczelki odmy na nową. Jest to element, którego koszt jest niezwykle niewielki w stosunku do istotności pełnionej przezeń funkcji.