-5% na zestaw olej + filtr od 400 zł!

Powiadom mnie o dostępności

Kolektory ssące do VW POLO IV

6 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Producenci

VIKA
BGA
HELLA
METZGER
TOPRAN
Czujnik klap kolektora METZGER 0906333

Ilość biegunów: 3

328,41

zł/szt.

Kraków: śr. 20.08

U ciebie: śr. 20.08

328,41

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Czujnik klap kolektora HELLA 6PD 012 754-001

Specyfikacje asortymentowa: Przykręcany

Ilość biegunów: 3

200,86

zł/szt.

Kraków: śr. 20.08

U ciebie: śr. 20.08

200,86

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Moduł rury wlotowej BGA MG96005

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniami

324,25

zł/szt.

Kraków: śr. 20.08

U ciebie: śr. 20.08

324,25

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

264,65

zł/szt.

Kraków: wt. 19.08

U ciebie: wt. 19.08

264,65

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Czujnik klap kolektora TOPRAN 115 825

Ilość biegunów: 3

235,79

zł/szt.

Kraków: śr. 20.08

U ciebie: śr. 20.08

235,79

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

96,31

zł/szt.

Kraków: wt. 19.08

U ciebie: wt. 19.08

96,31

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VW POLO IV

Kolektor ssący w aucie VW POLO IV

Kolektor ssący, zwany również dolotowym, to ważny element jednostki napędowej w samochodzie VW POLO IV. Jego głównym zadaniem jest doprowadzenie powietrza bądź mieszanki paliwowej do cylindrów silnika. Taki kolektor podłącza się do głowicy silnika – dzięki niemu całość może swobodnie pracować i otrzymywać właściwą ilość powietrza czy paliwa. Jeśli komponent ten działa zgodnie ze swoim zastosowaniem i nie jest uszkodzony, VW POLO IV może korzystać z pełnej mocy silnika bez żadnych wahań obrotów.

VW POLO IV – jakie są rodzaje kolektorów dolotowych?

Na rynku dostępnych jest wiele kolektorów ssących. Z uwagi na różnorodność modeli samochodowych wyróżnia się kolektory dolotowe z różną liczbą rur, lokalizacją gaźnika, z innym systemem wtryskowym paliwa czy też sposobem zasilania silnika. Niektóre z nich są również wyposażone w przewody do odpowietrzania komory, turbosprężarkę czy sprężarkę mechaniczną. Kolektor należy dobrać w zależności od modelu i potrzeb samochodu – sprawdź, czym charakteryzuje się VW POLO IV, i znajdź odpowiedni produkt.

Jak działa kolektor ssący i kiedy widać jego usterkę w samochodzie VW POLO IV?

Najważniejszym elementem działania kolektora ssącego jest doprowadzenie powietrza i mieszanki paliwowej do cylindrów. Dzięki temu VW POLO IV może swobodnie funkcjonować. Jeśli jednak kolektor zostanie uszkodzony, moc silnika ulegnie zauważalnemu osłabieniu. W trakcie jazdy można wtedy zaobserwować nagłe spadki mocy, wahania obrotów czy też wyczuwalne zacięcia. Aby uniknąć tego typu problemów, należy regularnie czyścić elementy kolektora dolotowego w aucie VW POLO IV. W ten sposób można mieć pewność, że komponent ten nie zatka się i nie doprowadzi do uszkodzeń jednostki napędowej.