6 produktów
Wybierz auto
BGAMG96005
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniami
321,13
zł/szt.
Kraków: śr. 16.04
U ciebie: śr. 16.04
321,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
MET0906333
Ilość biegunów: 3
325,25
zł/szt.
Kraków: śr. 16.04
U ciebie: śr. 16.04
325,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ44231675901
262,10
zł/szt.
Kraków: śr. 16.04
U ciebie: śr. 16.04
262,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
TOP115825
Ilość biegunów: 3
202,76
zł/szt.
Kraków: śr. 16.04
U ciebie: śr. 16.04
202,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HEL6PD012754001
Specyfikacje asortymentowa: Przykręcany
Ilość biegunów: 3
193,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.04
193,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VIJ44231676001
94,81
zł/szt.
Kraków: śr. 16.04
U ciebie: śr. 16.04
94,81
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Kolektor ssący, zwany również dolotowym, to ważny element jednostki napędowej w samochodzie VW POLO IV. Jego głównym zadaniem jest doprowadzenie powietrza bądź mieszanki paliwowej do cylindrów silnika. Taki kolektor podłącza się do głowicy silnika – dzięki niemu całość może swobodnie pracować i otrzymywać właściwą ilość powietrza czy paliwa. Jeśli komponent ten działa zgodnie ze swoim zastosowaniem i nie jest uszkodzony, VW POLO IV może korzystać z pełnej mocy silnika bez żadnych wahań obrotów.
Na rynku dostępnych jest wiele kolektorów ssących. Z uwagi na różnorodność modeli samochodowych wyróżnia się kolektory dolotowe z różną liczbą rur, lokalizacją gaźnika, z innym systemem wtryskowym paliwa czy też sposobem zasilania silnika. Niektóre z nich są również wyposażone w przewody do odpowietrzania komory, turbosprężarkę czy sprężarkę mechaniczną. Kolektor należy dobrać w zależności od modelu i potrzeb samochodu – sprawdź, czym charakteryzuje się VW POLO IV, i znajdź odpowiedni produkt.
Najważniejszym elementem działania kolektora ssącego jest doprowadzenie powietrza i mieszanki paliwowej do cylindrów. Dzięki temu VW POLO IV może swobodnie funkcjonować. Jeśli jednak kolektor zostanie uszkodzony, moc silnika ulegnie zauważalnemu osłabieniu. W trakcie jazdy można wtedy zaobserwować nagłe spadki mocy, wahania obrotów czy też wyczuwalne zacięcia. Aby uniknąć tego typu problemów, należy regularnie czyścić elementy kolektora dolotowego w aucie VW POLO IV. W ten sposób można mieć pewność, że komponent ten nie zatka się i nie doprowadzi do uszkodzeń jednostki napędowej.