862 produktów
Wybierz auto
0510491165
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 978
Rozwiń więcej danych
316,28
zł/szt.
Kraków: pon. 16.06
U ciebie: pon. 16.06
316,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210037
Długość [mm]: 771
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
261,73
zł/szt.
Kraków: pon. 16.06
U ciebie: pon. 16.06
261,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
042140144980043
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 653
Rozwiń więcej danych
415,12
zł/szt.
Kraków: pon. 16.06
U ciebie: pon. 16.06
415,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499245021
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
194,30
zł/szt.
Kraków: pon. 16.06
U ciebie: pon. 16.06
194,30
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499241299
Długość [mm]: 979
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 29
Rozwiń więcej danych
428,59
zł/szt.
Kraków: pon. 16.06
U ciebie: pon. 16.06
428,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB180790
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 7.32
Rozwiń więcej danych
219,98
zł/szt.
Kraków: wt. 17.06
U ciebie: wt. 17.06
219,98
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499245012
Długość [mm]: 601
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
213,12
zł/szt.
Kraków: pon. 16.06
U ciebie: pon. 16.06
213,12
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499245104
Długość [mm]: 925
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
280,89
zł/szt.
Kraków: pon. 16.06
U ciebie: pon. 16.06
280,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC3858
Długość [mm]: 629
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
357,52
zł/szt.
Kraków: pon. 16.06
U ciebie: pon. 16.06
357,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
042140144980044
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 978
Rozwiń więcej danych
406,32
zł/szt.
Kraków: pon. 16.06
U ciebie: pon. 16.06
406,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27124
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
273,76
zł/szt.
Kraków: pon. 16.06
U ciebie: pon. 16.06
273,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490273
Typ skrzyni biegów: Me5
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
264,36
zł/szt.
Kraków: pon. 16.06
U ciebie: pon. 16.06
264,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490271
Typ skrzyni biegów: Mg5
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
285,02
zł/szt.
Kraków: pon. 16.06
U ciebie: pon. 16.06
285,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY2144980064
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1140
Rozwiń więcej danych
516,44
zł/szt.
Kraków: pon. 16.06
U ciebie: pon. 16.06
516,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190148
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
274,62
zł/szt.
Kraków: pon. 16.06
U ciebie: pon. 16.06
274,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
406,84
zł/szt.
Kraków: pon. 16.06
U ciebie: pon. 16.06
406,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4479
Długość [mm]: 925
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
452,17
zł/szt.
Kraków: pon. 16.06
U ciebie: pon. 16.06
452,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210248
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 642
Rozwiń więcej danych
225,44
zł/szt.
Kraków: pon. 16.06
U ciebie: pon. 16.06
225,44
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210249
Długość [mm]: 864
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
251,79
zł/szt.
Kraków: pon. 16.06
U ciebie: pon. 16.06
251,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210268
Długość [mm]: 621
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
317,54
zł/szt.
Kraków: pon. 16.06
U ciebie: pon. 16.06
317,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu PEUGEOT, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie PEUGEOT można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie PEUGEOT jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach PEUGEOT półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu PEUGEOT, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu PEUGEOT są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.