Twój produkt
jest już w koszyku
Podkategorie
Dostawa na środę, 14 kwietnia
Dostępność
Dostawa na środę, 14 kwietnia
Dostępność
Dostawa na środę, 14 kwietnia
Dostępność
Dostawa na środę, 14 kwietnia
Dostępność
Dostawa na środę, 14 kwietnia
Dostępność
Dostawa na środę, 14 kwietnia
Dostępność
Dostawa na czwartek, 15 kwietnia
Dostępność
Dostawa na czwartek, 15 kwietnia
Dostępność
Dostawa na środę, 14 kwietnia
Dostępność
Dostawa na środę, 14 kwietnia
Dostępność
Dostawa na środę, 14 kwietnia
Dostępność
Dostawa na środę, 14 kwietnia
Dostępność
Dostawa na czwartek, 15 kwietnia
Dostępność
Dostawa na czwartek, 15 kwietnia
Dostępność
Dostawa na środę, 14 kwietnia
Dostępność
Dostawa na czwartek, 15 kwietnia
Dostępność
Dostawa na środę, 14 kwietnia
Dostępność
Dostawa na środę, 14 kwietnia
Dostępność
Dostawa na środę, 14 kwietnia
Dostępność
Dostawa na środę, 14 kwietnia
Dostępność
Dostawa na środę, 14 kwietnia
Dostępność
Dostawa na środę, 14 kwietnia
Dostępność
Dostawa na środę, 14 kwietnia
Dostępność
Dostawa na środę, 14 kwietnia
Dostępność
Dostawa na środę, 14 kwietnia
Dostępność
Dostawa na środę, 14 kwietnia
Dostępność
Dostawa na środę, 14 kwietnia
Dostępność
Dostawa na środę, 14 kwietnia
Dostępność
Dostawa na środę, 14 kwietnia
Dostępność
Dostawa na czwartek, 15 kwietnia
Dostępność
Dostawa na czwartek, 15 kwietnia
Dostępność
Współczesne silnik spalinowe dzielą się na modele z zapłonem iskrowym i samoczynnym. Niezależnie od rodzaju, zadaniem układu zasilania jest dostarczanie do komory spalania mieszanki paliwa z powietrzem w odpowiednich proporcjach i wygenerowanie energii mechanicznej podczas jej spalania. W przypadku silników o zapłonie iskrowym wyróżnia się dwa rodzaje układów zasilania. Starszy gaźnikowy i współczesne wtryskowe. Zapłon mieszanki w silniku iskrowym jest inicjowany iskrą elektryczną, która powstaje między elektrodami świecy zapłonowej.
Sprawność silnika iskrowego zależy od stopnia sprężania oraz składu i sposobu podania mieszanki paliwowej. Warto wiedzieć, że pierwsze układy wtryskowe z tzw. wtryskiem jednopunktowym funkcjonują podobnie jak układ gaźnikowy i podają mieszankę do kolektora dolotowego w podobny sposób. Znacznie lepiej dystrybucja paliwa do kolektora odbywa się w przypadku układów z wtryskiem wielopunktowym. We współczesnych konstrukcjach coraz częściej stosowane są wydajne systemy wtrysku bezpośrednio do cylindra, znane szerzej jako GDi i FSI.
Zasada działania i budowa układu zapłonowego silnika wysokoprężnego różni się od iskrowego tym, że zapłon mieszanki paliwa i powietrza następuje na skutek wysokiego ciśnienia czynnika. Ciśnienie sprężania w silnikach diesla jest znacznie wyższe niż w jednostkach o zapłonie iskrowym i dzięki temu nie ma konieczności stosowania zewnętrznego źródła ciepła inicjującego zapłon, tak jak ma to miejsce w przypadku silników śbenzynowych i stosowanych w nich w tym celu świec zapłonowych.
Paliwo zapala się na skutek wzrostu temperatury pod wpływem sprężania mieszanki. Nowoczesne konstrukcje samoczynnych układów zapłonowych silników diesla korzystają z popularnych rozwiązań konstrukcyjnych takich jak pompowtryskiwacze, a jeszcze nowsze z systemu common rail. W silnikach wysokoprężnych stosuje się świece żarowe, których zadaniem jest wstępne podgrzanie paliwa co ma ułatwić rozruch silnika na zimno.